Akokoľvek neuveriteľne to znie, Škoda Kodiaq je tu s nami už 7 rokov. Čochvíľa sa dočkáme novej generácie, ktorá môže všetko zmeniť. Pokiaľ ste doteraz po Kodiaqu poškuľovali, neváhajte a berte, kým sa dá.
Prvé veľké alebo aj prvé plnohodnotné SUV z dielne Škody má za sebou prakticky celý životný cyklus. Úprimne, nevidno to! Kodiaq aj dnes po modernizácii pôsobí stále sviežo a má čo ponúknuť. Okrem skvelého pomeru hodnoty za peniaze sa môže tento medveď pochváliť aj jednými z najlepších jazdných vlastností v teréne, v rámci svojho segmentu.
V našom teste sme sa v úvode zamerali na jazdné vlastnosti pohonu všetkých štyroch kolies a to aj bez príplatkového off-road režimu.
Kodiaq však stále ostáva primárne rodinným autom, a tak sme si posvietili aj na jeho praktickú stránku a vychytávky, ktoré facelift prináša. V teste sme preverili 7-miestnu verziu vo výbave Style s dvojlitrovým naftovým agregátom.
Zdražel, no lacnejší už nebude
Odkedy bol Kodiaq uvedený na trh, stihol zdražieť v niektorých verziách aj o 10 000€, čo už je skutočne dosť. Na druhej strane, zdraželi absolútne všetky autá a Kodiaq si stále zachoval skvelý pomer hodnoty za peniaze. Príplatkové Matrix-LED svetlá patria k najzásadnejším technickým novinkám, vďaka ktorým si Kodiaq udržuje konkurencie schopnosť s úplne novými modelmi.
Druhá generácia by mala byť predstavená už tento rok a okrem výrazného dizajnu prinesie aj zásadné technické zmeny v podobe rozsiahlejšej elektrifikácie. Otázna je aj budúcnosť naftových motorov, ktoré do ponuky nemusia vôbec prísť, respektíve len vo výrazne oklieštenej podobe. Plug-in hybridná a hybridná verzia sú naopak viac než isté.