V poslednom čase MG na Slovensku útočí masívnou marketingovou kampaňou. Z každého rohu na vás vyskakuje modrý šmolko menom MG HS. Okrem farby zaujme výbavou, cenovou politikou, ale aj pár vecami, na ktoré nie sme pri tradičnejších značkách celkom zvyknutí.
Poďme pekne po poriadku. Jednou z najvýraznejších vlastností MG HS je jeho moderný dizajn, v ktorom však môžeme nájsť pár podobností s inými značkami. Na európske pomery je tu viac chrómu, ale určite to autu neuberá na jeho elegancii. Je to ohromný pútač pozornosti, čo ma prekvapilo, pretože dizajnom je identické s plug-in hybridným EHS. Okrem vzhľadu majú spoločné prakticky všetko okrem pohonu.
Skutočný kandidát na bestseller
Najväčšou výhodou HS je spaľovací motor bez elektrifikácie pod kapotou. 1,5-litrový benzínový agregát má výkon 162 koní a krútiaci moment 250 Nm. V našom prípade bol spojený so 7-stupňovou DCT prevodovkou, ale k dispozícii je aj 6 stupňový manuál. Práve prevodovka bola najväčším strašiakom, keďže pri EHS bola slabinou. Dvojspojka však v HS fungovala veľmi dobre. Tu a tam vedeli byť rozjazdy kostrbatejšie, ale inak radila rýchlo a bez zaváhaní. Ak by ste si robili zálusk na iný motor, alebo pohon všetkých štyroch kolies, pri HS to nepôjde.
Spotreba sa väčšinu času držala na úrovni 8 litrov pri kombinovanej mestskej premávke. K modrej farbe karosérie sedel jazdný prejav. Na môj vkus bolo HS až príliš mäkké, čo sa prejavovalo vo výraznejších náklonoch v zákrutách. Samozrejme, vynahradí vám to filtrovaním aj väčších nerovností. Na palube je aj celá nálož asistenčných systémov, ale čo je skvelé, napríklad taký asistent udržiavania v jazdnom pruhu viete vypnúť raz a navždy.
Importér zachraňuje situáciu
Vo vnútri MG HS majú pasažieri dostatok miesta na nohy, hlavu aj chodidlá. HS je o niečo dlhšie než taká Kia Sportage, alebo Hyundai Tucson. Bohužiaľ, nevie to zatiaľ tak dobre využiť v batožinovom priestore. Ten má objem 463 litrov, čo je ďaleko za takou Škodou Karoq, ktorá ponúka 521 litrov. V prípade MG za to môže hlavne nevyužité dvojité dno, ale to by sa malo čoskoro zmeniť. Importér pracuje na špeciálnej vaničke, ktorá využije aj priestor pod podlahou a tým zvýši objem na 580 litrov.
Lepšie spracovanie ako koncern?
Pre mňa najväčším prekvapením bola kvalita spracovania interiéru. Použité materiály bez preháňania prekonávajú zavedenú konkurenciu. Mäkčené plasty, koženka, pekne prepracované detaily. Dokonca ani na zadných miestach kvalita neklesne. Bohužiaľ, podobné nadšenie nebolo možné pri infotainmente. Ten bol pomalý a hlavne ovládanie klimatizácie bolo dokonalým príkladom, ako sa to nemá robiť. Tiež kontrolka sledovania mŕtveho uhľa bola vo veľmi neprirodzenej polohe na áčkovom stĺpiku.
Cenový trhák?
Ale úprimne, veľa sa dá MG odpustiť vďaka jeho cene. Začína na úrovni 26 970 €, čo je na úrovni jeho konkurentov. Ale v plnej výbave zaň dáte menej ako 32 tisíc eur. Oproti tradičným značkám je to o približne 7 tisíc menej, čo určite nie je zanedbateľný rozdiel. Pravdaže, MG vám neposkytne pohon 4×4, alebo tak vyspelé technológie, ale ak hľadáte priestranné rodinné SUV za rozumné peniaze, ktoré nerobí kompromisy v spracovaní, určite bude zaujímavou možnosťou.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
MG HS |
Usporiadanie a počet valcov |
R4 |
Zdvihový objem |
1490 cm3 |
Max. systémový výkon |
119 kW / 162 k |
Max. krútiaci moment |
250 Nm |
Palivo |
Benzín |
Pohon |
FWD |
Prevodovka |
7-stupňová DCT |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY |
|
Dĺžka |
4 574 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) |
1 876 mm |
Výška |
1 685 mm |
Rázvor náprav |
2 722 mm |
Pohotovostná hmotnosť |
1 550 kg |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
9,4 s |
Objem bat. priestoru |
463 l |
SPOTREBA (počas testu) |
|
Mesto |
8,5 l/100 km |
Diaľnica |
9,0 l/100 km |
Okresky |
7,2 l/100 km |
CENA |
|
Základná cena modelu |
26 970 € |
Cena testovanej verzie |
31 790 € |