Kontroverzný dizajn, neuveriteľne futuristický luxus a ohromujúci šoférsky zážitok. To sú body, ktoré dokonale vystihujú novú radu 7, limuzínu, ktorá ako jediná dokázala ponúknuť všetky druhy pohonu bez kompromisu.
Vzhľadu novej rady 7 sa už venovalo toľko diskusií, že nemá zmysel ho ďalej rozoberať. Buď sa vám páči alebo nie. Láska na prvý pohľad to síce nie je, ale čas ukáže, či BMW nastolilo nový trend. Dvojfarebné lakovanie nášho kúsku zvýraznilo všetky kontúry a proporcie, priplatíte si zaň takmer 16 000 €, no výsledok stojí za to. Okrem nápadnej inšpirácie z dielne RR získate reprezentatívny vzhľad. Táto konfigurácia evokuje vládnu aristokratickú limuzínu z budúcnosti.
Vychytávka, s ktorou 7er zabodovala asi najviac, je elektrické otváranie a zatváranie dverí. Systém funguje výborne, pričom dvere dokážete otvoriť na diaľku prostredníctvom tlačidla alebo priamo pri vstupe do vozidla. Úprimne, dvere som si otvoril skoro vždy manuálne, nechcelo sa mi čakať. Systém je totiž nastavený tak, že po stlačení tlačidla na kľučke sa dvere najprv mierne pootvoria a čakajú kým ustúpite a až následne sa otvoria. Priestor okolo dverí monitoruje niekoľko senzorov, aby sa zabránilo akejkoľvek kolízii.
Zatváranie je tak prirodzené, že si naň veľmi rýchlo zvyknete. Vodičove dvere sa totiž zatvárajú ihneď po stlačení brzdy. K dispozícii sú aj tlačidlá, no zrovna v prípade zadných sedadiel musím skritizovať ich umiestnenie na dverách. Po usadení sa do hlbokých kresiel je ich zatvorenie náročné a musíte sa nahnúť viac než by sa patrilo. Umiestnenie tlačidla na jednom zo stĺpikov by bolo komfortnejšie. Znie to síce ako zbytočnosť, no verte, že ešte týždeň potom, ako som novú sedmičku odovzdal, som márne stláčal brzdu v snahe zatvoriť dvere na inom aute.
Nafta nikam neodchádza
Nami testovaná verzia 740d ukrývala pod prednou kapotou dobre známy radový šesťvalec. Jeho chod je doslova zamatový a zvukový prejav natoľko kultivovaný, že by ste s istotou tvrdili, že sa jedná o benzín. Príjemnú zvukovú kulisu pod tlakom je počuť aj v exteriéri auta.
Dynamika je adekvátna, s dávkou rezervy pre predbiehanie a vysoké diaľničné tempo. Okrem toho sa vám odvďačí aj neuveriteľne nízkou spotrebou. V spolupráci s prepracovaným vzduchovým podvozkom a poctivým bavoráckym riadením si dokáže užiť okresky, tak ako nikdy predtým v podobných limuzínach. Nájsť limity tohto auta je takmer nemožné, s prehľadom zvláda aj náročné výjazdy za horizont a ostré zákruty, no treba mať na pamäti jeho hmotnosť, lebo ak už raz stratíte kontrolu nad týmto autom, môže to skončiť fatálne. Podrobnejšie sme sa testu novej sedmičky venovali v našej videorecenzii.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R6 |
Zdvihový objem | 2 993 cm3 |
Max. systémový výkon | 220 kW / 299 k |
Max. krútiaci moment | 670 Nm |
Palivo | Nafta |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 8-stupňová AT |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 5 391 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 950 mm |
Výška | 1 544 mm |
Rázvor náprav | 3 215 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 255 kg |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 5,8 s |
Objem bat. priestoru | 540 l |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 8,8 l/100 km |
Diaľnica | 6,5 l/100 km |
Okresky | 5,8 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 114 750 € |
Cena testovanej verzie | 171 286 € |