Ak dnes hľadáte nové auto, s najväčšou pravdepodobnosťou hľadáte akési mestské SUV. A teraz tu máme jedno, ktoré patrí medzi tie najlepšie na trhu. Kia Niro Hybrid nás uchvátila spotrebou aj dizajnom.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=aT9gg1FwXAE]
A tým rovno začnime. Kia sa spoločne s Hyundaiom vybrala na cestu futuristických tvarov, čo ich autá ľahko odlišuje od zvyšku sveta. Kia Niro Hybrid je toho dokonalým príkladom. Dizajnová linka na prednej maske vytvára akýsi nový tigrí nos a pod ňou nájdeme predné svetlomety. Tie, bohužiaľ, k takému supermodernému zovňajšku nedisponujú matrix led svetlometmi. Nesvietia zle, ale konkurencia to už dnes vie oveľa lepšie.
Najvýraznejším dizajnovým prvkom je určite kontrastne lakovaný C-stĺpik. Môžete ho mať za príplatok v rôznych farbách a treba uznať, že autu svedčí. Má taktiež funkčnú vlastnosť, pretože sa pod ním skrývajú kanáliky na vedenie vzduchu.
Široký výber pohonov
Poďme ale pod kapotu, pretože tu Niro ide jednoznačne s dobou elektrifikácie. Na výber máte čistý elektromobil, plug-in hybrid, alebo samonabíjací hybrid. A presne ten sme mali pod kapotou aj my. Táto pohonná sústava sa skladá z atmosférickej 1,6 GDI, ktorá disponuje výkonom skromných 77 kW (105 k).
Neustále jej pomáha elektromotor, ktorý energiu čerpá z 1,32 kWh batérie. Auto vie samozrejme poháňať aj sám na krátke vzdialenosti. Na to mu slúži výkon 32 kW (44 k). Systémový výkon je 104 kW (141 k) a 265 Nm. Kia sa, našťastie, nevybrala na cestu bezstupňových prevodoviek, takže v Nire nájdeme 6-stupňovú DCT prevodovku. Tá prešla od minulej generácie výraznými zmenami, keď okrem iného prišla o spiatočku. O cúvanie sa stará elektromotor.
Ukážková spotreba
Kia Niro Hybrid to nikdy nehrala na rýchle auto. Zrýchlenie na stovku za 10,8 sekundy nie je nijako oslnivé, ale počas celej dĺžky testu sme ani raz nepocítili nedostatok výkonu. Elektromotor bol vždy v pozore. Ale to aj v prípade, ak ste sa nikam nehnali. Spotreba Nira neprestávala prekvapovať. V meste s veľkou snahou sme sa dostali dokonca na úroveň troch litrov a pri normálnom jazdení to bolo stále ďaleko pod hranicou 5 litrov.
Kombinovaná spotreba dosiahla napokon hodnotu 6 litrov, ale predsa len sa Niro na diaľnici mierne trápilo. Tu sa prejaví slabšie odhlučnenie a tiež vlastný život celého systému. Na šiestom prevodovom stupni si Niro držalo 2500 ot./min., čo vôbec nie je zlé, ale občas si celkom nezmyselne držalo piaty prevodový stupeň. Spotreba na diaľnici dosiahla 7,5 litra/100 km.
Pri brzdení treba dávať pozor
Čo však v Nire viete ovplyvniť, je rekuperácia. Tá môže byť buď automatická alebo manuálna. Hráte sa s ňou vďaka páčkam pod volantom a podržaním ľavého pádla viete auto zastaviť úplne do nuly, čo je pekný detail.
Menej pekný chod má brzdový pedál. Má nezvyčajne dlhú dráhu aj na elektrifikované autá a občas sme ostali poriadne vystrašení zo stále slabého brzdného účinku, než sme našli bod záberu kotúčových bŕzd. Inak si Niro na cestách naďalej zachovávalo svoj neutrálny charakter. Na túto kategóriu poskytuje slušnú odozvu od volantu a tiež dobre filtruje nerovnosti.
Interiér predstavuje generačný skok oproti predchodcovi. Zamrzí prítomnosť lesklých plastov, ale inak je hodnotne spracovaný a ergonomický. Dve muchy jednou ranou Kia odškrtla šikovným panelom klimatizácie, ktorý supluje aj ako ovládač navigácie. Negatívom sú odkladacie priestory, ktoré sú pomerne malé. Hlavne tie vo dverách boli príliš úzke.
Kia Niro nám za týždeň ukázala, že práve samonabíjací hybrid je tou najlepšou motorizáciou. Poskytuje kompromis medzi úspornou prevádzkou a priaznivou cenou.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
KIA NIRO HEV |
Motor |
R4 |
Zdvihový objem |
1 580 cm3 |
Max. výkon |
77 kW/105k |
Max. výkon kombinovaný |
104 kW/141 k |
Max. krútiaci moment |
265 Nm |
Max. výkon elektromotora |
32 kW (44 k) |
Palivo |
benzín |
Pohon |
FWD |
Prevodovka |
6 st. DCT |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY |
|
Dĺžka |
4 420 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) |
1 825 mm |
Výška |
1 545 mm |
Rázvor |
2 720 mm |
Objem palivovej nádrže |
42 l |
Objem batožinového priestoru |
451 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
10,8 s |
Maximálna rýchlosť |
162 km/h |
SPOTREBA (počas testu) |
|
Mesto |
3,9 l/100 km |
Diaľnica |
7,5 l/100 km |
Okresky |
5,1 l/100 km |
CENA |
|
Základná cena modelu |
27 590 € |
Cena testovanej verzie |
36 990 € |