startstop

TEST Dongfeng Forthing T5 EVO, prekoná Sportage?

Poctivý benzínový štvorvalec bez elektrifikácie, s bohatou výbavou a neuveriteľnou cenou. Dongfeng T5 EVO je čínska odpoveď na prísne európske emisné normy. Sportage prekonal rozmermi aj cenou, ale čo kvalita?

Nie raz sme zdvihli varovný prst a upozorňovali na príchod čínskych automobiliek do Európy. Aktuálne sú už aj u nás na Slovensku a pomaly prinášajú modely, ktoré sú plne konkurencieschopné, ba čo viac, v mnohých aspektoch dokážu prekonať domáce automobilky. Dongfeng je čínsky gigant, ktorý prináša na náš trh absolútnu novinku s názvom Forthing T5 Evo, ktorá si brúsi zuby na modely ako Tucson, Sportage či Karoq.

Problémom čínskych áut bol dizajn. Buď vyzerali hrozne alebo absolútne groteskným spôsobom kopírovali európske automobilky. Tomu je však koniec a T5 EVO prináša vlastný jedinečný dizajn. Ak by sme predsa len chceli hľadať inšpiráciu, predná časť vzdialene evokuje Ferrari Purosangue. Musím uznať, že Dongfeng priniesol naozaj pekné auto, ktoré osloví predovšetkým svojim vzhľadom. Počas testovacieho týždňa sme boli svedkami zvedavých pohľadov, podobne ako pri nových Škodovkách.

Pôsobivú karosériu si vychutnáte aj z bočného pohľadu a obzvlášť v našej červenej metalíze vyniknú čierne 19 palcové disky. Tie sú zároveň jedinými v ponuke. Popravde by sa sem hodili aj väčšie dvadsaťpalcové. Relatívne krátky zadný previs spôsobil, že zadná partia pôsobí zrezane, nechýba však plne diódová technológia osvetlenia. Za predné Full LED svetlomety si musíte priplatiť smiešnych 390 €. Spoločne s metalízou za 690 € sa tak jedná o jediné príplatky.

Atraktívny interiér

Sklamanie nás nečakalo ani v interiéri. Po dizajnovej stránke sa však neubránime pocitu inšpirácie z Mercedesu. Kruhové výduchy a dvojica displejov v jednotnom sklenenom paneli evokujú triedu GLA. Pochvala poputuje najmä za ergonomické riešenia a ovládacie prvky, ktoré sú na správnom mieste, tak ako sme zvyknutí. Žiadne nepríjemné prekvapenia sa tak nekonajú a v kabíne sa zorientujete behom pár sekúnd.

Materiálové spracovanie je na solídnej úrovni, a to aj napriek faktu, že väčšina plôch je z tvrdých plastov. Tie, ktoré sú v kontakte s telom, sú mäkčené alebo potiahnuté kožou, resp. koženkou. Mäkčená je aj palubná doska. Stredový tunel dostal klavírny lak, čo nie je príliš šťastné riešenie, no nechýba dvojica držiakov na poháre, pohodlný volič automatickej prevodovky či elektronická ručná brzda. Chýbala nám bezdrôtová nabíjačka na telefón a sklamala nás prítomnosť výlučne jednozónovej klimatizácie.

Drobné nedostatky však T5 EVO kompenzuje bohatou základnou výbavou, ktorá pre Európanov nie je samozrejmosťou. Vyhrievanie sedadiel vrátane ich ventilácie a elektrického nastavenia či dokonca masáže, ktorá intenzitou pripomína Mercedes triedy S. Oceníte aj obrovskú presklenú otvárateľnú strechu, či možnosť posúvať sedadlo spolujazdca elektricky z boku.

Menším sklamaním bol samotný zdvojený displej. Kým infotainment je mimoriadne rýchly a jeho grafika neurazí ani nenadchne, displej pred vodičom pripomína digitálne hodinky z 90-tych rokov. Grafika je nemenná a v podstate ani nejde o plnohodnotný displej, tak ako v prípade lokálnych značiek. V menu chýba navigácia a možnosť integrácie Apple CarPlay či Android Auto, ktoré sú dnes už štandardom. Dongfeng situáciu zachraňuje systémom CarBitLink, no bohužiaľ jeho funkcionalita nie je taká, akú by sme si predstavovali.

Treba ho brať vážne

Priestorovo ponúkne T5 EVO viac miesta ako Sportage či Tucson. Oboch konkurentov prerastá prakticky v každom aspekte, vrátane rázvoru osí kolies. Pocítite to najmä na zadných sedadlách, kde je priestor na nohy porovnateľný s Kodiaqom. Dostatok miesta poskytne aj batožinový priestor, ktorému nechýba dvojité dno a dokonca aj dojazdová rezerva.

Naozaj silnou stránkou Fothingu T5 EVO je skvelý podvozok. Ten dokáže s prehľadom filtrovať väčšinu nerovností a svojím jazdným prejavom vôbec nezaostáva za európskymi modelmi. Vďačiť za to môže skvelej konštrukcii, ktorá prináša viacprvkovú zadnú nápravu. Pohon oboch náprav však neočakávajte, T5 EVO sa predáva výlučne s pohonom predných kolies. Pod kapotou sa ukrýva čisto spaľovací benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra. Pochádza z dielne Mitsubishi a jeho výkon je plne adekvátny tomuto modelu.

Obávať sa nemusíte ani pri predbiehaní, rezerva je dostatočná. Motor je spriahnutý so sedemstupňovým automatom DCT. Jeho reakcie pri rozjazdoch a zmene polohy D a R sú o niečo pomalšie, čo môže prekážať najmä vodičom zvyknutým na okamžitú reakciu. Pokiaľ patríte do spektra pohodových šoférov, prekážať vám nebude. Podrobnejšie sme sa testu Dongfeng Forthing T5 EVO venovali v našej videorecenzii.

TECHNICKÉ ÚDAJE Forthing T5 EVO
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 481 cm3
Max. systémový výkon 130 kW / 180 k
Max. krútiaci moment 260 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 7-stupňová AT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 569 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 875 mm
Výška 1 690 mm
Rázvor náprav 2 715 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 655 kg
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Objem bat. priestoru 480 l
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 7,9 l/100 km
Diaľnica 9,2 l/100 km
Okresky 6,2 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 30 990 €
Cena testovanej verzie 32 070 €
Exit mobile version