Škoda Kamiq je na trhu už od roku 2019. Tento rok sa dočká faceliftu, no ešte predtým sme otestovali Kamiq vo verzii Monte Carlo s litrovým preplňovaným trojvalcom a automatickou prevodovkou DSG.
Škoda Kamiq je na Slovensku mimoriadne obľúbeným vozidlom. Boli mesiace, keď v číslach predajnosti Kamiq na slovenskom trhu prekonal Octaviu alebo Fabiu a stal sa najpredávanejšou Škodovkou. Kompaktné rozmery v spojení s moderným a vizuálne atraktívnym dizajnom, vyššou svetlou výškou a vnútorným priestorom, ktorý pri troche uskromnenia sa poslúži ako rodinné vozidlo, sú stále argumentmi, prečo je Kamiq u Slovákov taký populárny. Kto sa chce za volantom Kamiqu predsa len trochu odlíšiť od ostatných, môže siahnuť po verzii Monte Carlo.
Pekné estetické prvky verzií Monte Carlo už dlhodobo patria medzi tie najkrajšie vozidlá značky Škoda, aké v ponuke tejto mladoboleslavskej automobilky môžete nájsť. Červeno-čierna kombinácia je pre Monte Carlo typická a na cestách budí zaslúženú pozornosť.
Monte Carlo
Aby sme sa ale dostali k jadru veci. Základný Kamiq u nás aktuálne kúpite od 18.160 eur. V tomto prípade hovoríme o výbave Active a základnej motorizácii 1,0 TSI s výkonom 95 koní a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Potom tu, samozrejme, máme vyššie výbavy ako Ambition, Style, Scoutline či 30 edition, až sa napokon dostaneme k výbave Monte Carlo. Tá je záujemcom k dispozícii od 22.580 €. Sympatické je, že voľba verzie Monte Carlo nie je podmienená voľbou silnejšej motorizácie. Pokojne si tak môžete zvoliť kabát Monte Carlo so so základnou motorizáciou, resp. so všetkými ostatnými motorizáciami, ktoré sú aktuálne v ponuke. Dostanete tak vozidlo, ktoré je na pomery B-segmentu nadštandardne vybavené.
Výbava
Súčasťou výbavy Monte Carlo sú napríklad full LED predné svetlá, ktoré svietia naozaj dobre a majú aj funkciu prisvietenia do zákrut. Ďalej to je systém bezkľúčového odomykania a zamykania vozidla, kožený volant s vyhrievaním, ktorý veľmi dobre padne do ruky či naozaj veľké panoramatické strešné okno s čiernym stropom. Okno zasahuje až nad hlavy zadných cestujúcich a má elektricky ovládanú roletku. Bohužiaľ, táto strecha nie je otvárateľná. Predné sedadlá sú športovo tvarované, majú výrazné bočné vedenie a integrovanú opierku hlavy, ktorá sa nedá polohovať. Určite si ich vyskúšajte predtým, ako v nich neskôr strávite desaťtisíce kilometrov.
Farby
Čo sa týka farieb karosérie, aj v prípade výbavy Monte Carlo si môžete vyberať z dvoch nemetalických a šiestich metalických farieb, vrátane ich kombinácie s čiernou strechou. Nám na Monte Carlo najviac pasuje práve táto červená Velvet, ideálne v kombinácii s čiernou strechou. Priplatiť si za ňu je však potrebné 1.029 €. Kamiq Monte Carlo vychádza štandardne na 17-palcových kolesách, za príplatok 671 € vám však v Škode namontujú pekné osemnástky. Keďže Kamiq Monte Carlo je predovšetkým o vizuálnej príťažlivosti, za disky kolies s väčším priemerom určite odporúčame priplatiť. Komfort jazdy tým nijak výrazne neutrpí.
Motor
Kamiq je so silnejšou verziou litrového trojvalca 1,0 TSI s výkonom 110 koní oveľa univerzálnejšie auto. Na diaľnici mu dôjde dych niekde okolo 150 km/h a nie je lenivý ani v kopcoch či horských priesmykoch. O prenos krútiaceho momentu na predné kolesá sa v tomto prípade môže starať šesťstupňová manuálna prevodovka alebo 7-stupňový automat DSG. Cenový rozdiel činí 2.000 € v neprospech automatu. Motor v tomto prípade trpí na výrazné podtáčanie, čo je typická vlastnosť koncernových vozidiel s touto prevodovkou. Na druhú stranu, aj s automatom viete v realite jazdiť s podobnou spotrebou ako s manuálom. Spotreba sa tak dá stlačiť aj pod 5 l/100 km. Keďže Kamiq si na rozdiel od mnohých konkurentov stále zachováva až 50-litrovú nádrž, dojazd hravo prekoná 800-kilometrovú hranicu a môže sa priblížiť k magickej tisícke.
Na ceste
Auto sa veľmi dobre ovláda a napriek tomu, že svetlá výška je oproti Scale vyššia o necelé 4 cm, tak za volantom v najnižšej polohe sedadla vôbec nemáte pocit, že šoférujete crossover s vyššou stavbou karosérie. Kamiq sa vďaka ľahkému motoru a tvrdšiemu podvozku s radosťou nechá vodiť úzkymi cestičkami. Ani rýchle prejazdy slepými zakrivenými horizontmi Kamiq nerozhodia a keď pneumatiky na šmykľavej ceste začnú strácať priľnavosť, okamžite zasiahne prísny elektronický stabilizačný systém. Vyššia svetlá výška (188 mm) príde vhod pri parkovaní na obrubníkoch alebo na nespevnenej ceste niekde na chatu, nehovoriac o príjemnejšom nastupovaní do vozidla.
Netreba zabudnúť, že Škoda montuje do Kamiqu aj preplňovaný benzínový štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 150 koní. Aj v jeho prípade si môžete vybrať medzi manuálnou a automatickou prevodovkou.
Vnútri
Interiér je inak prevzatý zo Scaly, tam v Škode nepotrebovali vymýšľať žiadne nové veci. Veľa funkcií sa ovláda cez centrálnu dotykovú obrazovku vrátane intenzity klimatizácie. Kamiq ide s dobou, takže namiesto klasického analógového prístrojového panelu môžete mať vo vozidle virtuálny kokpit (556 €), na ktorom sa dajú vyberať údaje o jazde, ktoré sa na ňom majú zobrazovať, vrátane mapky navigácie. Okrem neho bolo auto vybavené napríklad aj adaptívnym tempomatom (451 €) či elektricky ovládanými dverami batožinového priestoru (402 €).
Záver
Dobre vybavené auto v takejto konfigurácii jemne prekročí cenovú hladinu 30.000 €, a to je ešte stále v rezerve štvorvalec 1,5 TSI, s ktorým môže cena Kamiqu vyletieť o ďalšie dve tisícky vyššie. Ale ak naozaj chcete mať vizuálne atraktívne auto s výbavou z vyšších tried v kompaktnom aute, tak za tento status si jednoducho treba zaplatiť. Nič to ale nemení na fakte, že Kamiq je dobre postavené auto a vôbec sa nečudujeme, že si ho obľúbilo toľko Slovákov.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Škoda Kamiq 1,0 TSI |
Motor | R3 |
Zdvihový objem | 999 cm3 |
Max. výkon | 81 kW / 110 k |
Max. krútiaci moment | 200 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 7-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 241 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 793 mm |
Výška | 1 531 mm |
Rázvor náprav | 2 651 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 248 – 1 414 kg |
Objem batožinového priestoru | 400 – 1 395 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,2 s |
Rozmer pneumatík | 215/45 R18 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 5,5 l/100 km |
Diaľnica | 6,1 l/100 km |
Okresky | 4,6 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 18.160 € |
Základná cena testovanej verzie | 25.780 € |