Domov SPRÁVY News TEST MG4 Electric – mení hru, hrá podľa vlastných pravidiel

TEST MG4 Electric – mení hru, hrá podľa vlastných pravidiel

Foto: Karol Gajdoš

Sen o dostupnom elektromobile bol dlhý čas utópiou. Vždy sme sa všetci tešili, že už to konečne príde a potom prišlo len sklamanie. MG4 Electric ma nakročené k tomu, aby to konečne zmenilo.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=wGap9dgTt1E]

Atraktívny dizajn, ale šetrenie vo vnútri

Rovnako sa ho nezľaknete ani vy alebo okoloidúci, lebo jeho dizajn je veľmi podarený. Hlavne predná agresívna časť kričí, že chce roztrhať najbližšiu zákrutu. Zadná časť je už menej zaujímavá, ale to napraví výbava Trophy, ktorá sa usadí na vrchole ponuky. V nej pribudne strešný spojler, ale aj 360-stupňová kamera, vyhrievané sedadlá a volant či vstavaná navigácia. To ale odhaľuje najväčší nedostatok testovaného MG4 Electric.

Všetky spomínané veci v ňom chýbajú a žiadnu z nich si nepriplatíte. A množstvo ľudí si dnes zvyklo na výhrev sedadiel alebo navigáciu. Stredová obrazovka to čiastočne zachraňuje káblovou konektivitou, ale napríklad s Apple CarPlay sme mali výrazné problémy, keď sa neustále odpájal. Kábel sme pri tom mali originálny, ale na fórach sa spomína, že tento problém mizne pri čínskych napodobeninách, ktoré fungujú spoľahlivo s MG. Či to je pravda, sme ale neskúšali. Pochvalu si zaslúži geniálne riešenie problému dotykovej klimatizácie.

ssangyong-torres-evx
Foto: Karol Gajdoš
Geniálne riešenie

Jedným kliknutím si vyvoláte na obrazovke menu, ktoré ale ovládate joystickom na volante. Aj bez pozretia tak nastavíte teplotu alebo intenzitu fúkania. Stredová obrazovka si aj tak vašu pozornosť vypýta často. V rámci šetrenia je vo vnútri minimum fyzických tlačidiel. Takmer všetko ovládate cez obrazovku a rozhranie je občas dosť nešťastné. Hlavne pri zmene jazdných režimov alebo sile rekuperácie sú ikonky príšerne malé. Treba dúfať, že v budúcnosti príde update. O vnútornom priestore ale nemôže nik povedať, že je malý. Na zadných sedadlách je plno miesta na nohy aj hlavu a vďačiť za to môžeme aj unikátnej batérii. Tá má na výšku iba 11 cm, čím je najužšia na trhu. Kufor má slušných 363 litrov, ale konkurenti vedia ponúknuť aj viac. 

Prekvapivo zábavný

Čím sa ale MG4 Electric konkurentom vysmieva, je jeho pohonné ústrojenstvo a agilita. Ale pekne po poriadku. Priemerná spotreba v meste a na okreskách sa držala na úrovni skvelých 13,5 kWh, čo v praxi znamená, že na jedno nabitie prejdete aj 450 kilometrov, samozrejme, v závislosti od podmienok. Pri cestovaní na diaľnici si už vypýta 22,5 kWh na 100 km, čo znamená dojazd približne 300 kilometrov. MG4 sa tak nezľakne ani dlhších ciest, ale výnimkou nebude prestávka na nabíjačke.

Foto: Karol Gajdoš

Na nej vie zobrať 135 kW, čiže za niečo vyše pol hodiny máte auto nabité z 0 na 80 %. Potom je tu jazda, pri ktorej MG4 prináša dokonca úprimnú radosť. Môže za to hlavne pohon zadných kolies, optimálne vyváženie, komunikatívne riadenie a možnosť celkom vypnúť stabilizáciu. Tým pádom viete tento hatchback posielať do parádnych powerslidov. Vďaka rozumným 17“ diskom nie je štvorka ani prehnane tvrdá, takže poskytuje správny balans medzi komfortom a dynamikou. 

Dokázali to

MG4 síce nie je dokonalým autom, ale je to vôbec po prvýkrát, kedy s čistým svedomím môžeme o nejakom elektromobile povedať, že sa oplatí kúpiť aj úplne bežnému zákazníkovi. Nerobíte žiadne veľké ústupky a pre porovnanie, podobne vybavený a výkonný Golf stojí iba o tri tisíc menej. A to už vôbec nie je tak zásadný rozdiel. Škoda len, že elektromobily ani tak nezlacneli, ako spaľováky zdraželi.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=wGap9dgTt1E]

TECHNICKÉ ÚDAJE MG4 Electric
Motor elektrický
Typ a kapacita akumulátora Li-ion, 64 kWh
Max. výkon 150 kW/204 k
Max. krútiaci moment 250 Nm
Dojazd udávaný výrobcom 450 km
Pohon RWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 287 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 836 mm
Výška 1 504 mm
Rázvor náprav 2 705 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 726 kg
Objem batožinového priestoru 363 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,9 s
Rozmer pneumatík 215/50 R17
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 13,3 kWh / 100 km
Diaľnica: 22,5 kWh / 100 km
Okresky: 13,5 kWh / 100 km
Reálny dojazd 300-450 km
Maximálny nabíjací výkon 135 kW
Doba nabíjania 5 – 80% 35 min
CENA
Základná cena modelu 32 990 €
Základná cena testovanej verzie 37 490 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJstartstop.sk, Foto: Karol Gajdoš
Predchádzajúci článokNový Countryman ponúkne viac priestoru a vylepšené technológie
Nasledujúci článokV testoch Euro NCAP pohoreli. Toto sú najmenej bezpečné autá na trhu