startstop

TEST Jazdenky: Renault Espace po 120 000 km – MPV, ktoré stratilo svoju tvár

Renault Espace 5

Renault Espace je legendárne MPV predstavené v roku 1984, ktoré mávalo pod kapotou osadený aj šesťvalec. My sme dostali na test jazdenú 5. generáciu. Ostáva stále skvelým MPV alebo ho pohltil SUV trend dnešnej doby?

Nami testovaná 5. generácia reprezentuje a odzrkadľuje aktuálne trendy v automobilovom priemysle. MPV modely vymierajú kvôli zvýšenému dopytu po karosérii SUV. Práve Espace mal byť odpoveďou a reakciou automobilky Renault na tieto trendy. Veď sa len pozrime na Espace najnovšej generácie, ktorý už s MPV nemá takmer nič spoločné.

Dizajnovo atraktívny Initiale Paris

Naša jazdenka je síce dizajnovo niekde medzi SUV a MPV, no mne osobne sa jej dizajn páči. Nie každý chce šoférovať veľké „akvárko“ na kolesách, akým boli predošlé generácie. Renault Espace nám jasne dokazuje, že aj praktické auto môže vyzerať dobre, obzvlášť vo výbave Initiale Paris. Tá prináša množstvo chrómu v prednej časti, pozdĺž auta, ale aj na veku batožinového priestoru. Z exteriéru treba vyzdvihnúť Full-LED svetlomety, ktoré majú aj na rok 2023 veľmi dobrú svietivosť.

Renault Espace 5

Pri vozidlách tohto typu, či už sú jazdené alebo nové, nemožno zabudnúť na kufor. Ten má v prípade 5. generácie objem 660 litrov a po sklopení sedadiel až 2 101 litrov. Sedadlá viete sklápať individuálne po jednom priamo z batožinového priestoru.

Espace 5. generácie bol k dispozícii aj v 7. miestnej konfigurácii, kedy objem kufra predstavoval 247 litrov. Na kufri oceňujeme jeho vnútorné vyhotovenie. Je tu použitý jemný koberec namiesto plastu. Auto si tak nezničíte a bude aj po rokoch vyzerať skvelo.

Kvalitný interiér s nádychom luxusu

Pri hodnotení interiéru začnime z miesta vodiča, kde budete tráviť najviac času. Multifunkčný volant spolu s digitálnym prístrojovým štítom sú prvky, ktorým nemôžeme vytknúť absolútne nič. Centrálnej konzole dominuje masívny stredový diplej, prostredníctvom ktorého ovládate prakticky všetko.

Zabudnúť nesmieme ani na mimoriadne pohodlné sedadlá. Tie s výbavou Initiale Paris prinášajú výhrev, ale aj masážnu funkciu pre vodiča. V zadnej časti sa nachádzajú 3 samostatné sedadlá, pričom každé má kotviaci mechanizmus ISOFIX. Bez problémov tu odveziete 3 detské sedačky, alebo troch dospelých ľudí.

Motory

Pod kapotou vozidiel vyrobených od 2015 do 2023 ste našli dva benzíny a päť naftových agregátov. My sme na test dostali práve benzínový motor s objemom 1,6 litra a výkonom 147 kW. Tento agregát neskôr nahradila 1,8-ka s výkonom 165 kW. Na 100 km dlhej trase sa nám podarilo zajazdiť kombinovanú spotrebu 8,1 litra.

Ponuka naftových motorov zahŕňa 1,6-ku a 2-liter s výkonovým spektrom 96 kW až 147 kW. Automobily do roku 2018 mávali častý problém s presakujúcim olejom a dokonca aj s blokom motora. Preto odporúčame pri výbere Renault Espace 5. generácie hľadať vozidlá vyrobené po roku 2018 s motorom 2.0 Blue Dci 200 EDC. Ten ponúkne rozumnú dynamiku, kultivovaný chod a spotrebu do 7 litrov na 100 km.

Neprehliadnite: Test jazdenky Seat Tarraco

Z technických aspektov by sme pri výbere vozidla zvýšili pozornosť pri automatickej prevodovke. Tá zvykne trhať v nízkych rýchlostiach. Je to spôsobené tým, že tlak oleja v prevodovke nie je udržiavaný trvalo. Druhou technikáliou, na ktorú si dajte pozor, je systém riadenej zadnej nápravy 4Control.

Ako sa s Renaultom Espace jazdí?

Ak niečo Francúzi vedia robiť, tak je to komfortný podvozok. Renault Espace krásne pláva po nerovnostiach a filtruje ich nádherným spôsobom. Podvozok je príjemne mäkký a neodskakuje ani na priečnych nerovnostiach.

Po dynamickej stránke hľadáte v prípade Renault Espace výkon 147 kW. Pri výbere sa preto zamerajte na už spomínaný naftový motor a benzínom sa radšej vyhnite. Akusticky je na tom Espace veľmi dobre. Aj napriek svojim tvarom dokáže pri diaľničných tempách smerovať obtok vzduchu tak, aby vás neotravoval.

Záverečné hodnotenie

Ak hľadáte plnokrvné MPV, obhliadnite sa radšej po iných automobiloch. Renault Espace je však dobrým zlatým stredom medzi MPV a SUV, ktorý dokáže uspokojiť vaše potreby. Je však priemer pre vás dostačujúci? Na túto otázku si musíte odpovedať sami. Autá s nájazdom okolo 100 000 km nájdete na trhu ojazdených vozidiel s cenou od 16 000 eur do 20 000 eur v závislosti od motorizácie, výbavy a samotnej kondície vozidla.

Exit mobile version