Rýchly vzostup elektromobilov na Slovensku brzí predovšetkým ich cena. Nové MG5 však stojí takmer rovnako ako Octavia. Navyše, je to kombi! Oplatí sa nad ním rozmýšľať?
Britsko-čínska automobilka MG patrí stále medzi nováčikov na našom trhu. Stihla už predstaviť dvojicu spaľovacích modelov MG ZS a HS, ale aj plnohodnotný elektromobil MG4. Automobilka si razí cestu dostupných vozidiel so zaujímavým pomerom ceny a pridanej hodnoty. Nehovoriac o skvelom továrenskom spracovaní, o čom sme sa presvedčili počas recenzie na model MG EHS.
Najnovší prírastok však môže byť absolútne kľúčový, značka totiž uvádza na trh vôbec prvé elektrické kombi v krajine. Mimoriadne obľúbená karoséria v kombinácii s elektrickým pohonom a priaznivou cenou tvorí prakticky dokonalý recept na úspech. Alebo nie?
Nenadchne, ale ani nesklame
Dizajn modelu MG5 je pomerne dosť jednoduchý. Odbornejšie oko spozoruje staršie kontúry, je to však čisto subjektívny názor. Faktom je, že svojimi rozmermi sa približuje modelom ako Peugeot 308 či Škoda Octavia. LED svetlá vpredu aj vzadu dostanete automaticky, rovnako ako aj bohatú výbavu. K dispozícii sú len dve verzie, pričom tie sa odlišujú kapacitou akumulátora.
Za volant sa pohodlne usadí aj šofér so 188 centimetrami, posed je dokonca príjemnejší než v prípade iných elektromobilov. MG5 za to môže vďačiť extrémne nízky batériám s hrúbkou len 11 centimetrov. Na zadných sedadlách je už o čosi menej miesta. Sám za seba som si síce sadol, no pri dlhšej ceste by som chcel viac miesta. Bez problémov sem však umiestnite dvojicu masívnych detských sedačiek.
Batožinový priestor je síce o takmer 160 litrov menší ako v Octavii, no na dovolenku sa zbalí celá rodina. Drobná výtka poputuje absentujúcej rovine, ktorá nevznikne po sklopení sedadiel.
Mimoriadne pohodlné
Interiér je po stránke dizajnu zvládnutý dobre. Vytknúť nemôžeme nič ani ergonomickej stránke, keďže je tu minimum ovládačov a všetky sú intuitívne. Osobne mi prekáža modrý dekoračný akcent, ktorý pôsobí ako zabudnutá ochranná fólia. Infotainment má jednoduchú grafiku a ovládanie je pomerne prehľadné, nechýba ani navigácia.
Neubránime sa však kritike ovládania klimatizácie, ktorá mohla byť vyvedená do manuálnych ovládačov. Nehovoriac o absencii automatickej klimatizácie. Tento fakt v kombinácii s chýbajúcim dažďovým senzorom dokáže potrápiť vodiča najmä počas sychravej noci.
Tu nám ale negatívne poznatky končia, MG5 je totiž mimoriadne dobre naladené a jazdné vlastnosti v niektorých smeroch prekonávajú obľúbenú Octaviu. Najmä na nami testovaných 16-palcových diskoch kolies je auto neuveriteľne komfortné. Ani výrazné priečne nerovnosti ho nedokážu rozhodiť. Stabilitu a nízke ťažisko je cítiť pri svižnej jazde v zákrutách, auto síce nie je žiadnym okreskovým démonom, no stopu udržať vie.
Dojazd prekvapí
K dispozícii máte trojicu jazdných režimov a trojicu úrovní rekuperácie. Výkon na úrovni 115 kW plnohodnotne postačuje väčšine potrieb bežného šoféra. Auto disponuje dostatočnou dynamikou aj pri vyšších rýchlostiach a predbiehanie bude príjemným zážitkom. Preklz kolies a šialené reakcie na stlačenie plynového pedálu však nečakajte.
MG5 sa predáva s dvojicou akumulátorov, pričom sa navzájom medzi sebou líšia nielen kapacitou, ale aj diametrálne inou chémiou. Nami testovaná väčšia batéria NMC (lítium-nikel-mangán-kobalt) poskytuje o niečo nižší výkon ale zato väčšiu hustotu a nižšiu hmotnosť. To, koľko sme prešli na jedno nabitie a ako rýchlo sme sa dokázali nabiť z 8 %, sa dozviete v našom videu na YouTube.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | elektrický |
Typ a kapacita akumulátora | NMC, 61.1 kWh |
Max. výkon | 115 kW/156 k |
Max. krútiaci moment | 280 Nm |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 1 – stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 600 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 818 mm |
Výška | 1 543 mm |
Rázvor náprav | 2 659 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 560 kg |
Objem batožinového priestoru | 479 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,3 s |
Rozmer pneumatík | 205/60 R16 |
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD | |
Elektromotor | |
Mesto: | 14,5 kWh / 100 km |
Diaľnica: | 20,8 kWh / 100 km |
Okresky: | 16 kWh / 100 km |
Dojazd reálny | 300 km |
Maximálny nabíjací výkon | 87 kW |
Doba nabíjania 0 – 100% | 50 min |
Doba nabíjania 20 – 80% | 35 min |
CENA | |
Základná cena modelu | 35.500 € |
Cena testovaného modelu | 39.900 € |