Keď sa pozrieme na históriu francúzskych SUV, nebolo to vždy celkom o jednoznačnom úspechu. Vo väčšine prípadov išlo skôr o MPV s vyšším podvozkom, prípadne pohonom všetkých kolies. Ani predchodca modelu Austral nemal ustlané na ružiach. V kooperácii s inou automobilkou ani poriadne nevedel, čím chcel byť. Navyše, častá zmena názvu automobilov mätie zákazníkov a nedokáže v nich vytvoriť puto k jednotlivým modelom.
Nový Austral ako prvý automobil značky Renault založený na najnovšej platforme CMF-CD Alliance, realizuje veľmi moderné štylistické zásady. Po ňom prišli modely Espace a Scénic. Jeho veľké kolesá (až 20 palcov) zdôrazňujú svalnatú siluetu s líniou kapoty blízko podbehov kolies. Nový Austral disponuje taktiež všetkými tradičnými zákonitosťami SUV: prednými a zadnými krytmi podvozku, kontrastnými bočnými a spodnými ochrannými lištami i výraznou svetlou výškou (170 mm). Výška 1,62 metra, šírka 1,83 metra a dĺžka 4,51 metra s rázvorom 2,67 metra sú ideálnymi proporciami, ktoré už z diaľky vzbudzujú dojem priestornosti, pohodlia, robustnosti a športového ducha.
Kompaktné reflektory v sebe majú až 7 high-tech diódových modulov, schopných prispôsobovať rozloženie svetla. Toto multifunkčné osvetlenie je ponúkané v troch verziách: LED Pure Vision, LED Adaptative Vision a LED Matrix Vision s dynamickými smerovkami. Zadné svetlá majú taktiež tvar C a spolu s logom Renault vytvárajú pretiahnutú svetelnú signatúru, predĺženú po oboch stranách batožinového priestoru. Áno, tento dizajn sa podaril a už sme zabudli na nevýrazného predchodcu v podobe modelu Kadjar.
Zaujímavý pohon
Pohonnú jednotku vo forme samonabíjateľného hybridu berieme ako skvelú možnosť nielen do mesta, kde sa vie elektrická energia rekuperovať pri brzdení, ale aj ako vhodný pohon na dlhšie diaľničné presuny. Pohonný systém E-Tech tvorí nový trojvalcový benzínový motor s objemom 1,2 litra preplňovaný turbodúchadlom v kombinácii s novým elektromotorom, 1,7 kWh lítium-iónovou 400V batériou a inteligentnou multimódovou prevodovkou. Má kombinovaný výkon až 146 kW (200 koní), čo je na tak malý motor naozaj nadpriemerná hodnota.
Ak sa bojíte použitého termínu trojvalec, tak zbytočne. Neprejavuje sa zle akusticky ani vibráciami, ale jeho nízky počet valcov sa prejaví priaznivo na spotrebe. Reálne sme v decembrových podmienkach jazdili po meste so spotrebou okolo 5 litrov. Pridaním ovládača riadenia na zadnej náprave s viacerými ramenami je teraz uhol natočenia zadných kolies 5° a zaručuje polomer otáčania, ktorý je užší ako v bežnom mestskom vozidle: 10,1 metra. S touto technológiou už je však Renault spojený niekoľko rokov.
Priestorom poráža konkurentov
Áno, nekonajú sa tu žiadne kompromisy kvôli veľkosti alebo uloženiu batérie. Tá nezaberá žiadny priestor, ktorý by ste inak potrebovali pre posádku (vyššie ukotvené sedenie) alebo batožinu a plní si len svoju funkciu elektrickej jazdy v meste a asistenta pri rozbiehaní. Vnútorný priestor je podobný, ako sme zvyknutí pri modeloch z koncernu Volkswagen. To znamená, že je tu množstvo odkladacích priečinkov. Druhý rad sedadiel ponúka miesto pre pasažierov ako z vyššieho D segmentu. Batožinový priestor s objemom do 555 litrov sa vyrovná ako Škode Karoq, tak aj ostatným priestorovým ťahúňom triedy.
Skvelý výsledok
Renault Austral nás vo viacerých smeroch príjemne prekvapil. Úspešne ukázal, že nielen Toyota vie dobre robiť hybridný pohon. Vytesnil zabehnuté dogmy o tom, že rodinné SUV musí mať pod kapotou úsporný naftový pohon. Ďalšou jeho devízou je vnútorný priestor, ktorý sa môže porovnávať s tými najlepšími v segmente.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Renault Austral |
Usporiadanie a počet valcov | R3 + elektromotor |
Zdvihový objem | 1199 cm3 |
Max. výkon | 146 kW / 200 k |
Max. krútiaci moment | 420 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 6-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 510 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 825 mm |
Výška | 1 644 mm |
Rázvor náprav | 2 667 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 719 kg |
Objem batožinového priestoru | 487-555 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,4 s |
Rozmer pneumatík | 235/45 R20 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Hybrid | |
Mesto | 5,2 l/100km |
Diaľnica | 6,8 l/100km |
Okresky | 4,8 l/100km |
CENA | |
Základná cena modelu | 30 400 eur |
Základná cena testovanej verzie | od 39 600 eur |
Silnejšie hybridy neponúka???
Bohužiaľ nie. Na jar však má prísť model Rafale, ktorý okrem tohto 200-koňového full hybridu bude ponúkať aj 300-koňový plug-in hybrid s pohonom 4×4.
Toyota #1. 25rokiv robi hybridy. A nie europa
Z Francúzka a Talianska ani sliepku nekúp. Nie to auto
Ty si strašný kkt ty vieš o nich veľa ako vidím keby sa vyznas do áut tak vieš že niektoré francúzke motory odoberá aj Volvo Ford 😉 ale to tebe budem tazko vysvetlovať keď si jebla hlava
No a odvtedy stoji za hovno aj volvo aj ford….3 valec 1,2 litra a 200 koni. Tak 30 sekund ked sa vybije baterka a potom ma ten motor bez elektriny 100 koni a v Alpach do kopca plyn podlaha a max. 120 km/h. Spotreba 11 litrov… osobna skusenost….
Tak nechoď do Álp