Mercedes-Benz pred 20 rokmi založil segment štvordverových kupé modelom CLS, čím podčiarkol svoju vedúcu úlohu na trhu. Model CLS po prvýkrát spojil karosériu kupé s komfortom a funkčnosťou sedanu.
Tentokrát sme do redakcie dostali na test jazdeného vozidla prémiovú značku Mercedes-Benz a konkrétne model CLS 250d z roku 2015 s nájazdom cez 150 000 km. Konkrétne ide o facelift druhej generácie. Na trhu nájdete 4-dverové kupé, ale aj Shooting Brake (verziu kombi). Otázka znie, máte dôvod na obavy pri kúpe CLS-ka s podobným nájazdom a načo si vlastne pri kúpe dať pozor?
Mercedes-Bens CLS vyzerá aj po rokoch dobre
Vyzývavý dizajn triedy CLS s poriadnymi proporciami bol jemne prispôsobený na špičkové technológie, ako napríklad Multibeam LED svetlomety, ktoré svietia vynikajúco a dokážu vyrezávať ostatné autá tak, aby ste ich neoslnili. Dlhá kapota s trojcípou hviezdou v prednej maske budí na cestách rešpekt elegantným a neagresívnym spôsobom.
Z profilu dotvárajú charakter kupé karosérie bezrámové okná vpredu aj vzadu. Aj pri triede CLS platí, dajte pozor na tesniace gumy okolo okien, aby vám auto zbytočne nezatekalo. Smerom k zadnej časti sa strecha dynamicky zvažuje až k veku batožinového priestoru. Kufor otvoríte elektronicky spoza volantu, kľúčom alebo spínačom na samotnom veku kufra. Koho zaujíma objem kufra, je to hodnota 520 litrov v prípade kupé. Shooting Brake odvezie až 590 litrov. Sprvoti to vyzerá, že sa sedadlá dajú sklápať iba vo verzii Shooting Brake verzii, avšak sklopíte ich aj vo variante kupé.
Kvalitne spracovaný interiér
Mnoho ľudí vníma, že kabína a samotný interiér pôsobí na rok 2023 trocha zastaralo. Podľa nás je však opak pravdou a aj po desiatich rokoch vyzerá trieda CLS veľmi dobre. Podstatné je však ako sa sedí a cestuje za volantom Mercedesu-Benz CLS. V interiéri nič nevŕzga ani po 150 000 km a z kabíny je perfektný výhľad na cestu. Vyhrievané sedačky sú extrémne pohodlné a skvelo držia telo v zákrutách. Pred vodičom sa nachádza kombinácia analógových budíkov a displeja palubného počítača.
Na infotainment sme si prvé hodiny nevedeli zvyknúť, no po približne jednom dni sme si nevedeli predstaviť, že by sme presadli do nového Mercedesu. CLS-ko má na všetko tlačidlá, skratky a hlavne je tu otočný volič pre ovládanie stredového displeja. Mercedes-Benz CLS je 4-miestne vozidlo a naozaj sa svojim charakterom približuje triede S. Vzadu ponúka stredový tunel prepojený s lakťovou opierkou a dodatočným miestom, kde si viete odložiť rôzne veci. Priestor nad hlavou je fajn, na kolená takisto, no zadné sedačky odporúčame pre pasažierov s výškou do 180 cm.
Čo nájdete pod kapotou luxusnej jazdenky?
Pozrime sa spoločne pod prednú kapotu, pretože tam to je dosť pestré. Začnime naftovými motormi. 220d a 250d sú označenia pre 4-valce s výkonom 125 kW a 150 kW. Najsilnejší 3,0-litrový diesel má 190 kW, 620 Nm a nesie označenie 350d a práve tento motor odporúčame z celej palety agregátov.
Poďme k benzínom. Tu si vyberiete z 3,5-litrovej V6-ky s dvoma turbami, výkonom 243 kW a označením CLS 400. Výkon 300 kW vo verzii CLS 500 tvoril vrchol civilných prevedení, no, samozrejme, aj CLS sa vyrábalo ako AMG a pod kapotou mu bilo obrovské srdce. V8 5,5 liter biturbo a nádherný zvuk, niet čo dodať!
Pokroková bezpečnosť
Jednou z kľúčových bezpečnostných vlastností CLS je systém varovania pred čelnou zrážkou. Pre dlhé cesty a bezpečnosť vodiča je CLS vybavené systémom sledovania únavy a sledovania mŕtveho uhla. Naopak, pri parkovaní oceníte 360-stupňovú parkovaciu kameru so skvelým rozlíšením a senzormi v prednej aj zadnej časti.
Načo si dať pri výbere jazdenky pozor?
Pri naftových motoroch vo všeobecnosti zvýšte pozornosť a zamerajte sa na DPF filtre. Tie sa totižto vo verziách BlueTech zvykli upchávať. Toto sa prejaví slabou odozvou na plynový pedál, spadnutím systému do núdzového režimu alebo kontrolkou na prístrojovej doske. Rovnako ako rôzne iné senzory, aj tlakový snímač DPF filtra môže zlyhať. Určite treba vozidlo pred kúpou dať skontrolovať odborníkovi, aby sa pozrel na žhaviče a rozvodovú reťaz. Pozor si dajte aj na prácu prevodovky a prípadné úniky oleja. Pri jazdených vozidlách vždy platí pravidlo, overiť servisnú históriu, históriu kilometrov a prípadné škodové udalosti.
Záverečné zhrnutie a cena
Priatelia, ak sa vám trieda CLS páči a má overenú históriu, jednoducho ju kúpte. Zamyslite sa, či potrebujete prejsť na nádrž 1000 km, ak áno, siahnite po motorizácii 250d. Ak nie, berte 350d alebo benzínovú 400. Ceny vozidiel s podobným nájazdom, teda cez 150 000 km, sa na sekundárnom trhu hýbu od 19 do 29-tisíc eur v závislosti od stavu a výbavy vozidla. Za Shooting Brake si priplatíte cca 2 až 3-tisíc eur.