Domov TESTY Nové vozidlá TEST Peugeot 208 hybrid – na pol ceste

TEST Peugeot 208 hybrid – na pol ceste

foto: Radovan Hlôška

Peugeot 208 to v aktuálnej generácii trafil po hlavičke. Štýlový, kompaktný a cenovo dostupný. Po facelifte sa rozhodol dohnať konkurenciu v otázke elektrifikovaných pohonov.

Cena mestských elektromobilov je ešte stále pomerne príliš vysoká, a preto je najrozumnejšou cestou k úspornej prevádzke a nízkym nákladom hybrid. Francúzi teda dali dodatok hybrid aj na Peugeot 208, ale ako sme si už pri koncerne Stellantis zvykli, opäť je to veľmi šalamúnske riešenie.

Peugeot 208
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Priamym konkurentom je Clio so svojím superkomplikovaným E-Tech pohonom, ktorý väčšinu času stráveného v mestskej premávke dokáže jazdiť bez spaľovacieho motora. Peugeot sa vybral cestou mild-hybridu so 48V sieťou s integrovaným elektromotorom v 6-stupňovej automatickej prevodovke. Pod kapotou ostal dobre známy trojvalec s objemom 1,2 litra, ktorý by tu však mal pracovať iba 50 % času. A to nie je celkom pravda.

Peugeot 208
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Spotreba

Počas celého týždňa rôznorodej premávky sme sa iba raz dostali na nejaké zázračnejšie číslo, a to iba vďaka profilu trasy, ktorá bola z kopca. Inak sme neustále oscilovali v okolí spotreby 5,5 litra, čo je v porovnaní s plne hybridnou konkurenciou aj o liter viac. Je fascinujúce, že napriek 890 Wh batérii dokázala 208-čka ísť pomerne dlhé úseky s vypnutým motorom, ale pri minimálnom zrýchľovaní, a tak sme v priemere jazdili iba 35 % času bez spaľováku. Chýbajúci výkon elektromotora bol cítiť hlavne pri rozbehu, kedy sa okamžite musí zapojiť aj benzínový motor. Práve tu má konkurencia kľúčovú výhodu. Ak však nový mild-hybrid porovnáme s predchádzajúcou jednotkou 1,2 PureTech, prevládajú pozitíva.

Peugeot 208
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Snívanie o GTi

Elektromotor poskytuje extra krútiaci moment, vďaka čomu má 208 lepšie zrýchlenie na stovku o viac ako sekundu. Iba hmotnosť napriek malej batérii vzrástla až o 160 kilogramov. Vďaka extra výkonu je ale 208 naďalej mimoriadne zábavná. Napriek ľahkému riadeniu je cítiť, že podvozok zvláda výrazne viac, než mu motorová stránka dovolí.

Peugeot 208
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Pochváliť musíme aj naladenie brzdového pedálu, takže prechod medzi rekuperáciou a hydraulickými brzdami je plynulý. A samotný pedál ani príliš potrebovať nebudete, pretože Peugeot 208 hybrid je neustále nastavený na maximálnu rekuperáciu. Tá je dostatočne prudká, aby pokryla 90 % zastavení v meste a stačí auto iba zastaviť pedálom. Ale v rámci výbavy GT a pohľadu na auto sme si neraz povzdychli, že by to chcelo ešte písmenko i.

sedadlá v Peugeote 208
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Krajšie to nejde 

208-čka je po facelifte ešte agresívnejšia, krajšia a doslova je to lev, ktorý vás chce zožrať. Efektné pazúry, ktoré sa v trojici usadili v spodnej časti nárazníku, auto opticky rozširujú a žltá Agueda je rozhodne farba, po ktorej treba ísť. Vzadu boli zmeny iba decentné, ale aktualizovaná 208-čka sa radí bez väčších problémov na dizajnový trón segmentu malých mestských áut. 

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

V interiéri potešil primárne nový operačný systém, ktorý je rýchlejší a o niečo prehľadnejší. Aj samotná obrazovka je väčšia, 10-palcová a dostávate ju už štandardne. Kvalitou je kabína na obstojnej úrovni, zamrzelo iba použitie klavírového laku na stredovej konzole, ktorý chytá škrabance a prach. 

Peugeot 208 batožinový priestor
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Záver

Cenovkou je Peugeot 208 opäť na úrovni konkurentov. Mild-hybrid je dostupný v dvoch výkonových úrovniach, 74 kW (100 k) a 100 kW (136 k). Slabší štartuje na úrovni 19-tisíc eur. V testovanej výbave GT sme sa už ale dostali na 26-tisíc eur, čo nie je málo ani v porovnaní s konkurenciou s full-hybridným systémom. Peugeotu 208 ale nemožno uprieť nezameniteľný štýl a agilitu.

Peugeot 208 Hybrid GT
Usporiadanie a počet valcov radový 3-valec
Zdvihový objem 1199 cm3
Max. výkon 100 kW/136 k
Max. krútiaci moment 230 Nm
Palivo benzín
Pohon predný
Prevodovka 6-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 055 mm
Šírka 1 745 mm
Výška 1 430 mm
Rázvor náprav 2 540 mm
Prevádzková hmotnosť 1 334 kg
Objem batožinového priestoru 352 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,1 s
Max. rýchlosť 190 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (WLTP)

Mesto (Test)

Diaľnica (Test)

Okresky (Test)

Kombinovaná (Test)

4,6 l/100 km

5,5 l/100 km

6,3 l/100 km

5,9 l/100km

5,8 l/100km

CENA
Základná cena modelu 19 390 eur
Cena testovanej verzie 26 190 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW chystá na rok 2028 vodíkové SUV X5
Nasledujúci článokPäť oteckov, šesť todlerov, Defender a Marco Polo