435 koní za menej ako 43 000 €? V prípade MG4 XPower je to realita. Naplnil však zvýšený výkon podvozkový potenciál, ktorý tento elektromobil od začiatku ukazuje?
Exteriér ostal bez zásadných zmien. Najjednoduchšie vrcholnú výbavu MG4 XPower spoznáte podľa oranžový krytov skutočných brzdových kotúčov. Umelé zväčšovanie nepotrebujú 345 mm kotúče a brzdná dráha zo stovky predstavuje 33,9 metra. Pri športovej jazde treba oceniť naladenie brzdového pedálu a plynulý prechod medzi rekuperáciou a oceľovými kotúčmi. Keď sme ich však dlhší čas vystavili niekoľkým ostrým brzdeniam za sebou bez veľkej možnosti na chladenie, bolo cítiť, že ich výkon mierne klesol.
Extra motor, extra výkon
Čo odlišuje XPower od zvyšku ponuky je prítomnosť elektromotora na prednej náprave. Zadný ponúka výkon 170 kW (231 k) a stará sa o primárny pohon, zatiaľ čo predný sa pripája v situáciách, kedy sa vyžaduje jeho výkon 150 kW (204 k). A to je napríklad, keď si chcete vychutnať zrýchlenie na stovku za 3,8 sekundy, čím strčíte do vrecka násobne drahšie športiaky.
MG4 XPower však tieto pozitíva nedokázal preniesť do zákrut, kde zo šoférskeho sedadla nepôsobil výnimočnejšie, než bežná MG4. To nie je žiadna urážka, pretože základ ponúka skvelé jazdné vlastnosti, ale v prípade, ak chceme hovoriť o hothatchi, chcelo to väčšie vyladenie. Pre váhu predného elektromotora bolo vystužené zavesenie predných kolies a bez úprav neostal ani zadok. Okrem vystuženia sa tu po prvýkrát objavila elektronická uzávierka zadného diferenciálu.
Ozajstné hotEV?
Vďaka tomu dokáže zadná náprava prenášať výkon na cestu efektívnejšie, ale potom sa objaví nedostatok, pokiaľ chcete atakovať zákruty. Predný elektromotor sa pripojí v priebehu 2 desatín sekundy, avšak doslova plným výkonom. Preto musíte s plynom pracovať mimoriadne decentne, aby vás zrazu predné kolesá neťahali do nedotáčavosti. Druhý dôvod, prečo treba s plynom veľmi opatrne, je nastavenie ESP.
Ani po oznámení, že je vypnuté, totiž vypnuté skutočne nie je a v momente vás doslova zareže s niekoľko sekundovým obmedzením výkonu. V priamke tak budete kráľmi ciest, ale v zákrutách to chcelo ešte viac korenia. Taktiež pneumatiky Bridgestone Turanza s rozmerom 235/45 jednoducho nemajú dostatočnú šírku, aby poskytli náloži výkonu zodpovedajúci mechanický grip.
Na každý deň
Na XPower sa tak treba pozerať, ako na MG4 s pohonom všetkých štyroch kolies. Negatívne sa to nepremietlo do spotreby, ktorá sa v priemere ustálila na 18 kWh na 100 km v kombinovanej premávke. Nižšia cena, ale aj váha bola dosiahnutá použitím menšej 64 kWh batérie, ktorá má podľa výrobcu stačiť na necelých 400 kilometrov na jedno nabitie. My sme sa priblížili k číslu 360, čo je naďalej slušná hodnota. Nabíjací výkon predstavuje 142 kW.
XPower taktiež prináša bohatú výbavu, ako vyhrievanie predných sedadiel, 360-stupňovú kameru, pokročilé bezpečnostné systémy a vychytávky, ako funkcia Vehicle 2 Load, teda možnosť napájania externých spotrebičov priamo z batérie auta. A pohon všetkých štyroch kolies by vás vďaka režimu Snow mal podržať aj na šmykľavých zimných cestách.
Cenová bomba
V akciovej cenovke 43 200 € sa MG4 XPower dajú niektoré chybičky odpustiť pomerne jednoducho. Avšak ak ste práve od tohto auta čakali hothatch, ktorý by konkuroval kórejskému zástupcovi tohto nového segmentu, tak zábavou tam úplne nie je. Ak teda vašou prioritou nie je ničiť egá vodičom násobne drahších prémiových limuzín pri šprintoch z miesta.
TECHNICKÉ ÚDAJE | MG4 Electric XPower |
Motor | elektrický |
Typ a kapacita akumulátora | Li-ion, 64 kWh |
Max. výkon | 320 kW/435 k |
Max. krútiaci moment | 600 Nm |
Dojazd udávaný výrobcom | 400 km |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 1 – stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 287 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 836 mm |
Výška | 1 504 mm |
Rázvor náprav | 2 705 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 878 kg |
Objem batožinového priestoru | 363 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 3,8 s |
Rozmer pneumatík | 235/45 R18 |
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD | |
Elektromotor | |
Mesto: | 15,6 kWh / 100 km |
Diaľnica: | 21,3 kWh / 100 km |
Okresky: | 15,2 kWh / 100 km |
Reálny dojazd | 250-370 km |
Maximálny nabíjací výkon | 142 kW |
Doba nabíjania 5 – 80% | 24 min |
CENA | |
Základná cena modelu | 42 300 € |
Základná cena testovanej verzie | 42 900 € |
Ziadne zarucne servisy ziadne nahradne diely ziadna siet predajni proste cinska jednorazovka ked sa pokazi mozes vyhodit