Domov TESTY Nové vozidlá Kombi na jednotku, taký mix praktickosti a luxusu sa len tak nevidí

Kombi na jednotku, taký mix praktickosti a luxusu sa len tak nevidí

BMW 520d Touring batožinový priestor
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Máloktoré kombi vám dokáže poskytnúť veľkú prepravnú kapacitu spojenú s nízkymi prevádzkovými nákladmi a komfortom priam luxusnej limuzíny. Vo svojej najnovšej generácii je však BMW 520d xDrive Touring presne takým autom, hoci prišlo o jednu veľmi praktickú vec, ktorá bude väčšine doterajších majiteľov chýbať.

Šiesta generácia BMW radu 5 Touring obsahuje mnoho digitálnych inovácií vrátane priekopníckych systémov pre autonómnu jazdu i parkovanie. Zároveň je dostupná aj v plne elektrických verziách, čím získava náskok pred ostatnou prémiovou konkurenciou. Stratégia BMW, ktoré uvádza svoje nové modely so všetkými druhmi pohonu, sa javí ako tá najlepšia. Mníchovská automobilka totiž predáva zďaleka najviac elektromobilov spomedzi konkurentov (v roku 2024 predala viac elektromobilov ako Audi a Mercedes dohromady) a zároveň tým bez nejakých väčších kompromisov dokáže vyhovieť aj publiku, ktoré ešte zatiaľ stále preferuje spaľovacie motory.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Dizajn exteriéru je elegantný, čo rozhodne platí aj o zadných proporciách. Na pomery súčasného dizajnového jazyka BMW môžeme exteriér vozidla označiť za vcelku konzervatívny. Viac vynikne za tmy, keď sa rozsvieti osvetlený rám masky chladiča. V porovnaní so sedanom sú vonkajšie rozmery totožné, medzigeneračne však prišlo k rapídnemu nárastu najmä dĺžky.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Batožinový priestor

Nový Touring je o 97 milimetrov dlhší (5 060 milimetrov), o 32 milimetrov širší (1 900 milimetrov) a o 17 milimetrov vyšší (1 515 milimetrov), takže stojí za to si skontrolovať garáž, či vám tam bavorská novinka vôbec vojde. V prípade kombi sa, pochopiteľne, najväčšie zmeny odohrali v zadnej časti. Batožinový priestor Touringu je väčší, praktickejšie využiteľný a jeho objem nie je závislý na type pohonu. Kým sedan so svojim typicky obmedzeným vstupným otvorom poskytuje 490 alebo 520 litrov (podľa zvoleného pohonu), Touring v základnom usporiadaní odvezie vždy 570 litrov.

Nové Audi A6 Avant uvádza objem len 503 litrov. Dôvod na úsmev môžu mať v BMW aj po nedávnych vyhláseniach predstaviteľov značky Volvo. Očakáva sa, že v Škandinávii sa prestanú sústrediť na produkciu automobilov typu kombi. Mnohí zákazníci sú však na túto karosársku verziu zvyknutí a nemajú potrebu meniť svoje vozidlo za SUV. V BMW sa tak môžu pripraviť na celý rad nových zákazníkov.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Vstupný otvor je široký a nárast vonkajších rozmerov sme ocenili, pretože sme v aute dokázali previesť aj trojmetrové lišty. V batožinovom priestore sme našli praktické sieťky, háčiky alebo gombík na ovládanie elektricky vysúvateľného ťažného zariadenia. Povinná výbava sa zmestí pod podlahu. Chválime veľmi dobre osvetlený priestor nielen v samotnom kufri, ale aj v priestore okolo zadného nárazníka. V BMW jednoducho nič nepodcenili.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Cez okno už veci do kufra nevložíte

Novému Touringu však už chýba prvok, ktorý ho charakterizoval v podstate od začiatku. A to je absentujúca možnosť vyklopiť iba zadné okno. Z nášho malého interného prieskumu medzi súčasnými majiteľmi predchádzajúcich generácií radu 5 Touring vyplýva, že túto možnosť aktívne využívajú. Jednak je nakladanie vecí do kufra cez zadné sklo rýchlejšie a taktiež sa tým menej namáha mechanizmus otvárania piatych dverí. BMW túto zmenu oficiálne odôvodňuje tým, že mnoho zákazníkov to aj tak nevyužívalo a navyše v prípade športovo strihnutého dizajnu nového modelu by dodatočný mechanizmus zmenšil základný objem batožinového priestoru.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 17

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokExtrémne zrýchlenie elektromobilov vyžaduje tréning, inak môže poškodiť zdravie
Nasledujúci článokAkcie Tesly klesajú, analytik predpovedá pád o 95 %
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.