Máloktoré kombi vám dokáže poskytnúť veľkú prepravnú kapacitu spojenú s nízkymi prevádzkovými nákladmi a komfortom priam luxusnej limuzíny. Vo svojej najnovšej generácii je však BMW 520d xDrive Touring presne takým autom, hoci prišlo o jednu veľmi praktickú vec, ktorá bude väčšine doterajších majiteľov chýbať.

Dizajn exteriéru je elegantný, čo rozhodne platí aj o zadných proporciách. Na pomery súčasného dizajnového jazyka BMW môžeme exteriér vozidla označiť za vcelku konzervatívny. Viac vynikne za tmy, keď sa rozsvieti osvetlený rám masky chladiča. V porovnaní so sedanom sú vonkajšie rozmery totožné, medzigeneračne však prišlo k rapídnemu nárastu najmä dĺžky.

Batožinový priestor
Nový Touring je o 97 milimetrov dlhší (5 060 milimetrov), o 32 milimetrov širší (1 900 milimetrov) a o 17 milimetrov vyšší (1 515 milimetrov), takže stojí za to si skontrolovať garáž, či vám tam bavorská novinka vôbec vojde. V prípade kombi sa, pochopiteľne, najväčšie zmeny odohrali v zadnej časti. Batožinový priestor Touringu je väčší, praktickejšie využiteľný a jeho objem nie je závislý na type pohonu. Kým sedan so svojim typicky obmedzeným vstupným otvorom poskytuje 490 alebo 520 litrov (podľa zvoleného pohonu), Touring v základnom usporiadaní odvezie vždy 570 litrov.
Nové Audi A6 Avant uvádza objem len 503 litrov. Dôvod na úsmev môžu mať v BMW aj po nedávnych vyhláseniach predstaviteľov značky Volvo. Očakáva sa, že v Škandinávii sa prestanú sústrediť na produkciu automobilov typu kombi. Mnohí zákazníci sú však na túto karosársku verziu zvyknutí a nemajú potrebu meniť svoje vozidlo za SUV. V BMW sa tak môžu pripraviť na celý rad nových zákazníkov.

Vstupný otvor je široký a nárast vonkajších rozmerov sme ocenili, pretože sme v aute dokázali previesť aj trojmetrové lišty. V batožinovom priestore sme našli praktické sieťky, háčiky alebo gombík na ovládanie elektricky vysúvateľného ťažného zariadenia. Povinná výbava sa zmestí pod podlahu. Chválime veľmi dobre osvetlený priestor nielen v samotnom kufri, ale aj v priestore okolo zadného nárazníka. V BMW jednoducho nič nepodcenili.

Cez okno už veci do kufra nevložíte
Novému Touringu však už chýba prvok, ktorý ho charakterizoval v podstate od začiatku. A to je absentujúca možnosť vyklopiť iba zadné okno. Z nášho malého interného prieskumu medzi súčasnými majiteľmi predchádzajúcich generácií radu 5 Touring vyplýva, že túto možnosť aktívne využívajú. Jednak je nakladanie vecí do kufra cez zadné sklo rýchlejšie a taktiež sa tým menej namáha mechanizmus otvárania piatych dverí. BMW túto zmenu oficiálne odôvodňuje tým, že mnoho zákazníkov to aj tak nevyužívalo a navyše v prípade športovo strihnutého dizajnu nového modelu by dodatočný mechanizmus zmenšil základný objem batožinového priestoru.
