Crossover má aktuálne modelové označenie EC40, čiže názvov C40 Recharge už na karosérii nalepený nenájdete. Tento model si môžete zvoliť ako zadokolku so základným motorom, verziu so zvýšeným dojazdom a ako vrcholnú štvorkolku rovno s dvoma elektromotormi.
Zatiaľ čo jedna sa zameriava na dojazd, testovaná top verzia by mohla zaujať fanúšikov elektromobility, ktorým ide hlavne o výkon. Ten sa nemusí za nič hanbiť, 442 koní a 670 Nm by sa uživili aj v spaľovacom športiaku, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy hovorí za všetko. A tu si treba uvedomiť, že vozidlo má hmotnosť 2,2 tony. Keďže Volvo chce od roku 2030 vyrábať už len elektrické vozidlá, v budúcnosti sa názov Recharge prestane používať aj pri plug-in hybridných verziách, ktoré sa budú jednoducho označovať príponou T6 alebo T8 v závislosti od výkonu. Napríklad označenie XC40 zostane zachované pri verziách so spaľovacím motorom.
Interiér v znamení minimalizmu
Kokpit dostal minimum ovládacích a rušivých prvkov. To znamená, že počet tlačidiel sa obmedzil v prospech prehľadnosti, väčšinu funkcií zvládnete ovládať cez dotykový displej. To ale neznamená, že to nebude na úkor zníženia pozornosti vodiča. Jazdný režim si zmeníte niekoľkonásobným klikaním do nastavení, rovnaký je aj prechod z dvojpedálového ovládania na jednopedálové. S dekoratívnym obložením interiéru Topography si môžete vychutnávať radosť z prírody pri každom otvorení dverí. Tieto výrazne tvarované panely sú inšpirované horskou krajinou švédskeho národného parku Abisko. Tvarované vrstvy perforovaného materiálu s jemným podsvietením vytvárajú trojrozmerný efekt. Budete k tomu však potrebovať prítmie, resp. tmu, ale ambientné podsvietenie je veľmi štýlové.
Štýl jazdy je na vás
Je už na vás, ktoré ovládanie jazdy si vyberiete. Volvo vie krásne plachtiť a využívať tak kinetickú energiu pri voľbe jazdy s dvoma pedálmi. Ak budete chcieť jazdiť s jedným bez použitia brzdy, budete výrazne rekuperovať. Povinné výstrahy v podobe audio upozornení na prekročenie povolenej rýchlosti si viete vypnúť tlačidlom na volante, čo samozrejme oceňujeme.
Prekvapivo praktický
Vzhľadom na vonkajšie rozmery je EC40 plnohodnotným autom aj pre rodinu. V interiéri nájdete praktické háčiky, držiaky a priehradky na všetky nevyhnutné veci. Premiestnením reproduktorov z panelov dverí sa vytvorili veľké vrecká, aby ste spolu s ostatnými cestujúcimi mali dostatok miesta na rozmerné predmety, ako sú fľaše a notebooky. Na priestorový zvuk vysokej kvality to samozrejme nemá vplyv. Veľmi sme ocenili priehradky medzi zadnými sedadlami a dverami, ktoré zachytia všetko, čo vaše deti odhodia a verte nám, bude sa to stávať často. Po otvorené dverí tak veci nevypadnú von a vy o ne neprídete.
Čo oceňujeme, je batožinový priestor pod kapotou. S objemom 31 litrov pojme Volvo EC40 vpredu menšiu cestovnú tašku alebo nabíjacie káble. Pasažierov poteší aj veľká panoramatická strecha, ktorá však nie je elektricky ovládateľná. Naposledy sme toto riešenie videli vo Fabii, kedy si musíte clonu inštalovať ručne. Nemyslíme tým jej posúvanie, ale hlavne uchytávanie. To by sa v prémiovom modeli stávať nemalo.
Čo ponúka Black Edition?
Testovaná čierno-čierna edícia sa už na prvý pohľad odlišuje od zvyšku cenníkovej ponuky. Ponúka totiž čierny znak Volvo na prednej maske, lesklé čierne označenie značky a modelu vzadu, čiernu metalízu Onyx Black, štandardné čierne textilné čalúnenie, čierny strop a 20-palcové disky z ľahkej zliatiny v čiernej farbe, letné pneumatiky s rozmermi 235/45 R20 vpredu, 255/40 R20 vzadu.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Volvo EC40 |
Motor | Elektrický, asynchrónny |
Typ a kapacita akumulátora | Li-ion, 82 kWh |
Max. výkon | 325 kW/442 k |
Max. krútiaci moment | 670 Nm |
Dojazd | 380 km |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 1 – stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 440 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 2 034 mm |
Výška | 1 591 mm |
Rázvor náprav | 2 702 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 110 kg |
Objem batožinového priestoru | 410 / 1286 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 4,6 s |
Rozmer pneumatík | 235/45 R20 vpredu / 255/40 R20 vzadu |
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD | |
Elektromotor | |
Mesto: | 16 kWh / 100 km |
Diaľnica: | 24 kWh / 100 km |
Okresky: | 18,5 kWh / 100 km |
Maximálny nabíjací výkon | 200 kW |
Doba nabíjania 0 – 100% | 40 min |
Doba nabíjania 20 – 80% | 26 min |
CENA | |
Základná cena modelu | 56 290 eur |
Základná cena testovanej verzie | 70 440 eur |