Domov TESTY Nové vozidlá 50 odtieňov čiernej. Volvo nikdy nevyzeralo príťažlivejšie

50 odtieňov čiernej. Volvo nikdy nevyzeralo príťažlivejšie

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Crossover má aktuálne modelové označenie EC40, čiže názvov C40 Recharge už na karosérii nalepený nenájdete. Tento model si môžete zvoliť ako zadokolku so základným motorom, verziu so zvýšeným dojazdom a ako vrcholnú štvorkolku rovno s dvoma elektromotormi.

Zatiaľ čo jedna sa zameriava na dojazd, testovaná top verzia by mohla zaujať fanúšikov elektromobility, ktorým ide hlavne o výkon. Ten sa nemusí za nič hanbiť, 442 koní a 670 Nm by sa uživili aj v spaľovacom športiaku, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy hovorí za všetko. A tu si treba uvedomiť, že vozidlo má hmotnosť 2,2 tony. Keďže Volvo chce od roku 2030 vyrábať už len elektrické vozidlá, v budúcnosti sa názov Recharge prestane používať aj pri plug-in hybridných verziách, ktoré sa budú jednoducho označovať príponou T6 alebo T8 v závislosti od výkonu. Napríklad označenie XC40 zostane zachované pri verziách so spaľovacím motorom.

Volvo EX40
Foto: startstop.sk, Marek Görözdös
Interiér v znamení minimalizmu

Kokpit dostal minimum ovládacích a rušivých prvkov. To znamená, že počet tlačidiel sa obmedzil v prospech prehľadnosti, väčšinu funkcií zvládnete ovládať cez dotykový displej. To ale neznamená, že to nebude na úkor zníženia pozornosti vodiča. Jazdný režim si zmeníte niekoľkonásobným klikaním do nastavení, rovnaký je aj prechod z dvojpedálového ovládania na jednopedálové. S dekoratívnym obložením interiéru Topography si môžete vychutnávať radosť z prírody pri každom otvorení dverí. Tieto výrazne tvarované panely sú inšpirované horskou krajinou švédskeho národného parku Abisko. Tvarované vrstvy perforovaného materiálu s jemným podsvietením vytvárajú trojrozmerný efekt. Budete k tomu však potrebovať prítmie, resp. tmu, ale ambientné podsvietenie je veľmi štýlové.

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös
Štýl jazdy je na vás

Je už na vás, ktoré ovládanie jazdy si vyberiete. Volvo vie krásne plachtiť a využívať tak kinetickú energiu pri voľbe jazdy s dvoma pedálmi. Ak budete chcieť jazdiť s jedným bez použitia brzdy, budete výrazne rekuperovať. Povinné výstrahy v podobe audio upozornení na prekročenie povolenej rýchlosti si viete vypnúť tlačidlom na volante, čo samozrejme oceňujeme.

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös
Prekvapivo praktický

Vzhľadom na vonkajšie rozmery je EC40 plnohodnotným autom aj pre rodinu. V interiéri nájdete praktické háčiky, držiaky a priehradky na všetky nevyhnutné veci. Premiestnením reproduktorov z panelov dverí sa vytvorili veľké vrecká, aby ste spolu s ostatnými cestujúcimi mali dostatok miesta na rozmerné predmety, ako sú fľaše a notebooky. Na priestorový zvuk vysokej kvality to samozrejme nemá vplyv. Veľmi sme ocenili priehradky medzi zadnými sedadlami a dverami, ktoré zachytia všetko, čo vaše deti odhodia a verte nám, bude sa to stávať často. Po otvorené dverí tak veci nevypadnú von a vy o ne neprídete.

Volvo EX40
Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Čo oceňujeme, je batožinový priestor pod kapotou. S objemom 31 litrov pojme Volvo EC40 vpredu menšiu cestovnú tašku alebo nabíjacie káble. Pasažierov poteší aj veľká panoramatická strecha, ktorá však nie je elektricky ovládateľná. Naposledy sme toto riešenie videli vo Fabii, kedy si musíte clonu inštalovať ručne. Nemyslíme tým jej posúvanie, ale hlavne uchytávanie. To by sa v prémiovom modeli stávať nemalo.

Volvo EX40
Foto: startstop.sk, Marek Görözdös
Čo ponúka Black Edition?

Testovaná čierno-čierna edícia sa už na prvý pohľad odlišuje od zvyšku cenníkovej ponuky. Ponúka totiž čierny znak Volvo na prednej maske, lesklé čierne označenie značky a modelu vzadu, čiernu metalízu Onyx Black, štandardné čierne textilné čalúnenie, čierny strop a 20-palcové disky z ľahkej zliatiny v čiernej farbe, letné pneumatiky s rozmermi 235/45 R20 vpredu, 255/40 R20 vzadu.

TECHNICKÉ ÚDAJE Volvo EC40
Motor Elektrický, asynchrónny
Typ a kapacita akumulátora Li-ion, 82 kWh
Max. výkon 325 kW/442 k
Max. krútiaci moment 670 Nm
Dojazd 380 km
Pohon AWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 440 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 2 034 mm
Výška 1 591 mm
Rázvor náprav 2 702 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 110 kg
Objem batožinového priestoru 410 / 1286 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,6 s
Rozmer pneumatík 235/45 R20 vpredu / 255/40 R20 vzadu
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 16 kWh / 100 km
Diaľnica: 24 kWh / 100 km
Okresky: 18,5 kWh / 100 km
Maximálny nabíjací výkon 200 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 40 min
Doba nabíjania 20 – 80% 26 min
CENA
Základná cena modelu 56 290 eur
Základná cena testovanej verzie 70 440 eur

 

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOdporcov nafty zrazí na kolená. Vyskúšali sme budúci hit autobazárov
Nasledujúci článokPanamera krstená samotným luciferom. V8 a 782 koní