Domov TESTY Nové vozidlá TEST Mercedes CLA 35 AMG – podarený základ

TEST Mercedes CLA 35 AMG – podarený základ

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Vstupná brána do Affalterbachu? Aj tak by sa dala označiť štýlová modernizovaná novinka z dielne AMG. Vynovené kupé však produkuje výkon prevyšujúci 300 koní a stovku zvládne za…

Vizuálna príťažlivosť je dôležitou súčasťou CLA 35 AMG. Kompaktné štvordverové kupé v prenikavej farbe skutočne budilo pozornosť a takmer na každej križovatke sme si všímali pohľady iných motoristov či okoloidúcich. V drvivej väčšine boli reakcie pozitívne.

Mercedes CLA 35 AMG pohľad na zadnú časť
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

V intenciách prémiovej značky príplatok za túto “hypermodrú” metalízu nie je ani až taký veľký – 900 €. K športovo orientovanému vozidlu jednoducho výrazná farba karosérie patrí, aj keď rozumieme aj vodičom, ktorí si do výkonného auta zvolia inú, nenápadnejšiu farbu ako čiernu, sivú či striebornú.

Funkčný dizajn

Maličké krídelká tu nie sú iba na efekt, ale sú skutočne funkčné. Podľa Mercedesu zvyšujú prítlak v rýchlostiach nad 200 km/h o citeľnú porciu kilogramov. Napriek kompaktným rozmerom tak je CLA na ceste stabilné a aj vo vysokých rýchlostiach budí riadenie dostatočnú dôveru.

Mercedes CLA 35 AMG logo a predná maska
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ak pravidelne sledujete dianie vo svete štyroch kolies, určite ste neprehliadli, že modelový rad CLA prešiel v roku 2023 decentným faceliftom. Pravda, zvonku sa toho veľa nezmenilo, ale detail na prednej kapote stojí za zmienku. Mercedes totiž začal používať na kapote miesto svojho znaku trojcípej hviezdy logo AMG.

logo AMG na vozidle Mercedes CLA 35 AMG
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

 

Grafika svetiel je odlišná, ale zmenila sa aj technológia matrixových svetiel. Tie veľmi dobre usmerňujú svetelný lúč tak, aby ste mali prehľad o dianí pred vami, no zároveň zbytočne neoslňujú vodičov áut idúcich oproti. Málokedy sa nám pri teste vozidiel s matrixovými svetlami stane, že počas celej trasy nám protiidúce auto či kamión ani raz nepreblikne.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Univerzálny podvozok

Verzia CLA 35 AMG nie je ultimatívny športový nástroj, preto poteší široký rozsah nastavenia tuhosti podvozka. V komfortnom režime ide o vozidlo, ktoré bez problémov môžete používať každý deň. Keď sa však budete chcieť vyblázniť, vytočiť motor do otáčok a jazdu si poriadne užiť, podvozok v režime sport alebo sport+ vám súhlasne prikývne. Čo je však na verzii 35 AMG najlepšie, je kombinácia výkonu, pohonu všetkých kolies a ľahkého motoru na prednej náprave. Pehou na krásne je síce iná vec, ale k nej sa dostaneme neskôr.

dvojlitrový benzínový motor Mercedes CLA 35 AMG
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Štvorvalec s výkonom 300 koní. To je dostatočný výkon na to, aby ste dokázali bezpečne predbehnúť kolónu vozidiel i nestrácať na kopci tempo pri výjazdoch zo zákrut. Predpokladáme, že keď sa zaujímate o CLA 35 AMG, neskôr budete určite chcieť vyskúšať silnejšie vozidlá zo stajne AMG. CLA 35 AMG vám poskytne akúsi demo jazdu, vďaka ktorej si môžete spraviť dokonalú predstavu o tom, ako sa budú správať výkonnejšie AMG.

koleso
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nás nadchlo vyvážené správanie v zákrutách, dokonalá kontrola nad autom, odozva plynu aj reakcie automatickej prevodovky. Pohon všetkých kolies pracuje mimoriadne efektívne, takže na suchej ceste len veľmi ťažko dostanete auto do pretáčavého šmyku. Vysoká trakcia športových pneumatík zaznamenáva minimálne straty, takže jazda na okreskách je veľmi rýchla.

Skvelé jazdné vlastnosti

Štvorvalcový motor je konštruovaný na to, aby zvládal vysokú záťaž, prácu vo vysokých otáčkach a CLA 35 AMG má taktiež adekvátne brzdy, takže keď príde reč na športovú jazdu, s autom si užijete každú sériu zákrut.

interiér Mercedes CLA 35 AMG
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Zážitok z jazdy by bol priam delikátny, keby bolo možné deaktivovať umelý zvuk motora vychádzajúceho z reproduktorov. Možno toto zákazníci Mercedesu požadujú, ale my hľadáme v autách autentickosť. Aj keď môžeme polemizovať o tom, prečo nemá CLA 35 AMG výživnejší prirodzený zvuk vychádzajúci z výfukov, boli by sme radšej za utlmenejší prejav ako za nedôveryhodný umelý zvuk, ktorý nám skutočne kazil inak vynikajúci dojem z jazdy.

Odhliadnuc od umelo generovaného zvuku je kabína s bezrámovými oknami príjemným miestom na trávenie času pri dlhých diaľničných jazdách i jazdách na obľúbenej okreske. CLA 35 AMG po facelifte dostalo privilégium mať športový volant s otočnými ovládačmi a to je jednoducho fantázia.

volant Mercedes CLA 35 AMG
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Šofér na prvom mieste

Veľmi dobre sa drží, má ideálny polomer aj hrúbku venca a analógové prepínače slúžia na rýchlejší pohyb v nastavovaní dôležitých komponentov auta či jazdných režimov. Krásne sedačky, v ktorých sa veľmi dobre sedí či červené bezpečnostné pásy sú potom už len čerešničkou na torte.

predné sedadlá
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Apropo pozícia za volantom – skvelá, sedíte nízko, priam až akoby ste sedeli v nejakom roadsteri. Vychutnávajte tento pocit, kým vám to telo dovolí. Pre iných má Mercedes v ponuke GLC.

Mercedes CLA 35 AMG ako baby AMG poskytuje skvelú kombináciu štýlu, elegancie i vzrušenia, ktoré vám poriadne rozbúcha srdce. Štvorvalec vôbec nepokladáme za mínus, práve naopak, má veľa sily a dokáže jazdiť aj za 7-8 litrov. Je to síce mild-hybrid, ale plachtiť nedokáže a elektrická pomoc pri stlačení plynového pedálu je vzhľadom na silu motora takmer nepostrehnuteľná.

displej
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Bez zvuku poprosím

Vyrušoval nás iba generovaný zvuk motora, čo však nie je vec, ktorá by sa nedala vyriešiť. CLA 35 AMG je športovo orientované vozidlo s netypickým tvarom karosérie, ale je predurčené na dynamické jazdenie i cestovanie na dlhé vzdialenosti.

Kto stále hľadá auto s nižšou hmotnosťou, silným motorom, nízko položenou pozíciou za volantom, no zároveň potrebuje praktickosť zadných sedadiel i zadných dverí, Mercedes CLA 35 AMG je pre neho to pravé.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 991 cm3
Max. výkon 225 kW/306 k
Max. krútiaci moment 400 Nm
Palivo benzín
Pohon AWD
Prevodovka 9-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 806 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 834 mm
Výška 1 402 mm
Rázvor náprav 2 729 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 680 kg
Objem batožinového priestoru 460 l
Zrýchlenie 0-100 km/h  4,9 s
SPOTREBA (počas testu)
Mesto
Diaľnica
Okresky
Dlhodobo
9,2 l/100km
8,1 l/100km
7,5 l/100km
8,6 l/100km
CENA
Základná cena modelu 63 372 eur
Základná cena testovanej verzie 80 553 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokGurmánsky zážitok na pumpe? Strýco Filip navštívil TANKER Čaradice
Nasledujúci článokIveco predstavilo elektrickú dodávku, prečo z polovice vyzerá ako Hyundai?