Domov TESTY Nové vozidlá Ideál do rodiny aj firmy. Na jeho adresu sa ťažko hľadajú slová...

Ideál do rodiny aj firmy. Na jeho adresu sa ťažko hľadajú slová kritiky

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Volkswagen Golf ôsmej generácie prišiel na trh spolu s pandémiou, teda koncom roka 2019. Zmenu dostal dizajn exteriéru, ale aj interiér, ktorý priniesol zdravú digitalizáciu. Najnovší facelift prišiel s vylepšeniami, ktoré neboli potrebné, no potešia každého.

Golf je jedno z tých vozidiel, ktorého využitie môže byť veľmi pestré. Golf bez problémov poslúži ako auto do rodiny či služobné auto vo firme, ale aj športové na víkendy v ostrých verziách GTI alebo R. Výbava nášho testovaného modelu je ukážkový príklad na firemné vozidlo. Automat, kombík a niekoľko drobností navyše, nič dramatické, ale rozumný kompromis.

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

V skutočnosti je menší

Napriek tomu, že interiér modernizovaného Golfu vyzerá z veľkej časti nezmenený, fóra pri predstavení nového Golfu vybuchli. O rozruch sa postaral nový 12,9-palcový centrálny displej, ktorý na prvých fotografiách vyzeral skutočne nadrozmerne a neprirodzene. V skutočnosti však tento displej bol správnym rozhodnutím a naživo zapadá do interiéru. Ponúka vysoké rozlíšenie a prehľadnú grafiku. Jeho veľkosť oceníte najmä pri používaní navigácie, ktorú si však musíte dokúpiť cez aplikáciu. Jednoduchou fintou je použitie navigácie v mobilnom telefóne a pomocou bezdrôtového Apple CarPlay alebo Android auto máte navigáciu na veľkom displeji bezplatne.

Displej infotainmentu v automobile VW Golf
Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Interiér naďalej ostáva konzervatívny, čomu zodpovedajú fyzické tlačidlá na ovládanie kľúčových funkcií. Okrem klimatizácie. Nastavenie teploty je možné jedine cez displej, prípadne pomocou dotykových plôch pod ním. Jednoduchosť a prehľadnosť interiéru pokračuje vypínaním otravných asistentov. Procedúra, ktorá v niektorých vozidlách zaberie pokojne aj minútu, v Golfe vám táto moderná tradícia pri každom štartovaní zaberie do 10 sekúnd. O pokojnú atmosféru na palube sa postará decentné ambientné osvetlenie a reproduktory s nadpriemernou kvalitou zvuku napriek tomu, že ide o štandardnú reproduktorovú sústavu. Nie som fanúšikom lesklého klavírového laku v interiéri, avšak rozumné použitie okolo digitálneho prístrojového štítu je miesto, kde naozaj neprekáža.

Interiér a palubná doska VW Golf
Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Šetrenie paliva pomocou kontroverznej metódy

V cenníku sú stále k dispozícii obľúbené motorizácie vrátane 2.0 TDI. Srdcom nášho testovaného modelu bol štvorvalec 1.5 eTSi, teda benzínový motor doplnený o mild-hybridný systém spolupracujúci so štartovacím generátorom, ktorý pomáha pri rozjazdoch a taktiež šetrí palivo vďaka plachteniu. Je to však naozaj také ružové? Niet pochýb o tom, že táto funkcia šetrí palivo, no vie byť miestami otravná.

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

V situáciách, keď pustíte nohu z plynu, pretože viete, že sa blíži obec alebo križovatka, auto vypne motor a nespomaľuje. Pri stlačení brzdového pedálu, prípadne stlačením pádla pod volantom sa motor opäť prebudí a už do ďalšieho stlačenia plynu ho auto nevypne. Žiaľ, túto funkciu nie je možné deaktivovať. Auto po pustení plynového pedálu vypne motor napriek deaktivovanému štart-stop systému.

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Plachtenie má bez pochýb správny zámer a má svoje opodstatnenie, no spoľahlivosť do budúcna s vyšším nájazdom je neznáma. Spomínaný motor 1.5 eTSi má dostačujúcich 150 koní na každodenné fungovanie aj s plným obsadením. V kombinácii so 7-stupňovou prevodovkou DSG, ktorá prenáša výkon na predné kolesá, je výborným spoločníkom aj na dlhé trasy. Cestovanie vie spríjemniť adaptívny tempomat a systém zachovania jazdného pruhu “Lane Assist”. Parkovanie nám uľahčila 360-stupňová kamera.

Spotrebu mu mnohí závidia

Obľúbenosť motorov z dielne Volkswagenu vychádza z dvoch kľúčových vlastností. Spoľahlivosť a priaznivá spotreba. Nesmrteľný dieselový agregát s objemom 2,0 litra má bez debaty obe vlastnosti. Ako je na tom náš benzínový 1,5 eTSi? Predpoklady na vysokú spoľahlivosť má napriek spomínanej mild-hybridnej technológii. Spotreba paliva podľa výrobcu je v kombinovanom cykle 4,5-4,7 l/100 km, čomu zodpovedá aj prax. Priemerná spotreba počas testu v kombinácii mesta a okresných ciest sa ustálila na úrovni 4,4 l/100km. Na diaľnici pri svižnejšom tempe treba počítať so spotrebou okolo 6 l/100km, čo sú v konečnom dôsledku výborné hodnoty. Nádrž s objemom 50 litrov tak vystačí na dojazd 800 až 900 kilometrov.

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Oplatí sa priplatiť

Prichod faceliftu ôsmej generácie Golfu priniesol aj aktualizovaný svetelný podpis základných, ale aj príplatkových svetiel IQ Lights. V našej skromnej výbave sa, žiaľ, tieto svetlomety nenachádzali. Museli sme si vystačiť s klasickými svetlami, ktoré sú jasným dôkazom toho, že priplatiť za IQ Lights sa naozaj oplatí.

predné svetlá VW Golf
Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Podvozok

Jazdné vlastnosti základnej výbavy modelu VW Golf nie sú ničím výnimočné, avšak za zmienku stojí podvozok, ktorý v kombinácii so 17″ kolesami kopíruje povrch cesty a slušne filtruje nerovnosti. V prípade, že máte radi dynamické prejazdy zákrutami, odporúčam skôr verzie GTi alebo vrchol ponuky R. V prípade, že tieto výbavy financie nedovolia, väčšiu istotu v zákrutách by mohol zabezpečiť príplatkový športový podvozok len za 220 € a 18″ kolesá, ktoré sú taktiež dostupné za príplatok.

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Verdikt

Volkswagen Golf je rokmi overená klasika. Prevedenie Variant, ktoré sme testovali, začína v cenníku na sume 20 990 €. V prípade, že si nepotrpíte na dizajn a záleží vám vyslovene na komforte a využití v praxi, oplatí sa priplatiť za automatickú prevodovku a IQ Lights svetlomety. Ak si potrpíte na dizajn, výbava R-Line s počiatočnou cenou 30 990 € stojí taktiež za zváženie, pretože okrem dizajnových elementov obsahuje aj množstvo praktických či bezpečnostných prvkov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda Elroq oficiálne: Cenou zbúra slovenský trh, skrýva prekvapenia
Nasledujúci článokTOP 5 najlepších pilotov novodobej histórie F1, ktorí nikdy nezískali titul majstra sveta

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here