Domov SPRÁVY News Šoféroval som astronomicky výkonné AMG. Pre hejterov má jasný odkaz

Šoféroval som astronomicky výkonné AMG. Pre hejterov má jasný odkaz

predný svetlomet
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ferrari Enzo, Porsche Carrera GT alebo Lamborghini Murcielágo. Všetko nezabudnuteľné ikony prvej dekády 21. storočia s 10, resp. 12-valcovými motormi. Prečo ich spomínam? Lebo výkonovo na Mercedes AMG C63 S E Performance, ako znie celý názov tohto auta, strácajú. A stačí mu na to štvorvalcový motor. Ten vôbec najvýkonnejší, aký sa kedy dostal do sériovo vyrábaného auta. Je práve dvojliter kameňom úrazu, prečo zástancovia AMG hovoria o spreneverení histórie?

Systémový najvyšší výkon 680 koní svet v strednej triede ešte nevidel. Historicky najbližší konkurenti, s ktorými sa Mercedes C63 AMG vždy porovnával, sú o tri kroky pozadu. Šesťvalcové BMW M3 Competition produkuje 530 koní, Audi RS4 Avant má len 450 koní. Každý z nich však má na jazdný zážitok úplne iný recept. Porovnávať by ich už preto nebolo fér.

Mercedes AMG C 63 S E Performance
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Formula na cestách

Ak milujete motoršport, predovšetkým Formulu 1, tak práve Mercedes-AMG C63 S E Performance je práve tou cenovo najdostupnejšou možnosťou, ako pretransformovať výkon, dynamiku a technológie z kráľovnej motoršportu do osobného auta. Mercedes pri vývoji vozidla aplikoval všetky poznatky a skúsenosti z víťazných rokov v F1 a postavil v mnohých oblastiach unikátne športové vozidlo. Jeho technika je komplikovaná, napíšeme si o nej viac, ale stačí s ním prejsť zopár zákrut a všetko je jasné – to auto zatáča ako prerastený monopost, má sloniu dávku mechanického gripu, bleskové reakcie predných kolies, pričom si pomáha natáčaním zadnej nápravy, ktorej uhol sa v zákrutách mení priamo úmerne s odvahou vodiča meniť nastavenia trakčnej kontroly a stabilizačného systému.

Mercedes AMG C 63 S E Performance
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Elektromotory na zadnej náprave, elektromotor v turbodúchadle, vektorovanie krútiaceho momentu – to všetko sú prvky, vďaka ktorým je C63 efektívnou okreskovou zbraňou. Vďaka dokonalosti celého systému však rýchlu jazdu dokáže bezpečne priniesť aj pre menej skúseného vodiča. Kým v BMW by ste v tempe Mercedesu pravdepodobne kričali od hrôzy, tu sa nekoná žiadna dráma. Klobúk dole pred inžinierskym majstrovstvom a úsilím konštruktérov v AMG.

Sedan alebo kombi

AMG pritom zachovalo vo svojom novom prírastku každodennú použiteľnosť a výhody vyplývajúce z plug-in hybridného systému ako je napríklad pohyb v nízko emisných zónach. To všetko s úžasnou porciou sily pod pedálom plynu. Pokiaľ chcete práve stránku praktickosti vyšperkovať na maximum, C63 je k dispozícii aj vo verzii kombi. Praktická stránka sedanu je totiž najmä v batožinovom priestore obmedzená inštaláciou 6,1 kWh batérie. Zvýšená podlaha, malý hrb či karoséria typu sedan s obmedzeným vstupným otvorom limitujú veľkosť kufra. Je to však daň za úžasné technológie, no pokiaľ práve v tejto oblasti nechcete robiť kompromisy, je možnosť siahnuť po verzii kombi.

batožinový priestor
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Elektrifikácia je na stole aj v prípade pretekárskych vozidiel. Vďaka nej sú súťažné aj produkčné automobily rýchlejšie. A keď sa podarí vyladiť ovládateľnosť, elektrifikované športiaky dokážu nechať čisto spaľovacích predchodcov ďaleko za sebou. A to napriek hendikepu vyššej hmotnosti, veď C63 je približne o 250 kg ťažšie ako M3.

Pohon

Samotný spaľovací motor má najvyšší výkon 350 kW (476 koní) a krútiaci moment 545 Nm. Už teda viete, že ide o najvýkonnejší benzínový štvorvalec použitý v sériovom aute. Priestor pod prednou kapotou však nie je jediným zdrojom energie na pohon kolies. Na zadnej náprave sa nachádza ešte elektromotor s celkovým výkonom 150 kW (204 koní). Kombinovaný výkon pohonnej sústavy E PERFORMANCE je tak 680 koní a 1020 (!) Nm.

ručne vyrobený štvorvalcový motor
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Elektromotor na zadnej náprave prispieva k dvom výrazným zmenám. Po prvé, prvýkrát má C63 pohon všetkých kolies. To v tejto triede zase nie je nič nezvyčajné, rovnakou koncepciou pohonu si pomáha aj BMW M3 Competition xDrive či Audi RS4 Avant quattro. A po druhé, oproti svojmu predchodcovi je v disciplíne 0-100 km/h rýchlejšie o 6 desatín sekundy. Oficiálne údaje hovoria o 3,4 s. S funkciou launch control nám zabudovaná telemetria vo vozidle ukázala čas 3,5 sekundy.

interiér Mercedes AMG C 63 S E Performance
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Mimochodom, po aktivovaní systému riadeného štartu v režime Race C63 vyrazí vpred ako vystrelená guľka. Záťah je skutočne masívny, pričom pocit z rýchlosti umocňujú bezpečnostné pásy, ktoré pri aktivovaní funkcie launch control pritiahnu vaše telo k sedadlu. Ešte pôsobivejšie je však zrýchlenie vo vyšších rýchlostiach. Ešte som nešoféroval žiadne auto, ktoré by sa s takou ľahkosťou a samozrejmosťou dokázalo dostať zo 150 na 250 km/h.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 13

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokMazda odkrýva karty. Nové generácie MX-5 a CX-5 potvrdené
Nasledujúci článok8 TIPOV na parádne 1-dňové výlety na Morave