Domov TESTY Nové vozidlá Nekupujte naftovú jazdenku, vyskúšali sme najlacnejší 7-sedadlový hybrid. V meste ušetríte kopec...

Nekupujte naftovú jazdenku, vyskúšali sme najlacnejší 7-sedadlový hybrid. V meste ušetríte kopec peňazí

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jogger sa už u nás objavil aj vo verzii LPG s prídavným stanom a možnosťou prespania priamo v aute. Tentokrát sme otestovali 7-miestnu verziu s hybridným pohonom. Tá by mohla bez problémov konkurovať výhodnému plynovému pohonu, no s modernejšou technológiou pod kapotou. 

Všetky nové Dacie už jazdia s novým logom na kapote. Konzervatívne tvary modelu Jogger nebolo nutné meniť ani po rokoch nejako výrazne, krabicový tvar a hrany predsa len najlepšie poslúžia na maximálne využitie priestoru. Keď si sadnete za volant, možno vás nebude sprevádzať ten najkvalitnejší materiál v automobilovom priestore, ale to sme tu ani nečakali. Či už si vyberiete 5 alebo 7-miestnu verziu, stále budete mať kam dať batožinu. Áno, v našej konfigurácii je toho priestoru menej, ale stačí pár pohybov a dvojica sedačiek v treťom rade sa pohodlne odklopí smerom vpred a vy tak môžete využívať objem kufra takmer ako pri päťmiestnej verzii.

zadné sedadlá s detskou sedačkou v modeli Dacia Jogger
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Deti zajasajú

Pri navrhovaní nielen rodinných automobilov by sa malo myslieť hlavne na to, ako sa budú cítiť pasažieri v druhom rade. Či sem už usadíte dieťa v sedačke alebo na podsedáku, väčšinu času bude váš potomok pozerať von cez bočné okno. To znamená, že okno by malo byť dostatočne veľké, nemalo by mať vysoko spodnú hranu. To všetko Jogger spĺňa a okrem toho ma ešte jednu vychytávku. Sedenie ako v kine. To znamená, že sedadlá v druhom rade sú ukotvené vyššie ako tie v prvom. Deťom tak nič neunikne a budú mať perfektný výhľad von z auta.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Hybrid vs LPG

Keďže nafta nefiguruje v ponuke Dacie, je potrebné si zvážiť, akú alternatívu ponúka. A tie sú hneď dve. Nie príliš úsporné, ale napriek tomu ekonomické LPG s naozaj dlhým dojazdom na obe nádrže alebo hybrid. Táto nová hybridná verzia má všetky výhody existujúceho Joggera bez akýchkoľvek kompromisov – bez straty batožinového priestoru a s rovnako veľkorysým interiérom. Dôkazom viacúčelovej povahy Dacie Jogger je skutočnosť, že integrácia trakčnej batérie hybridného motora bola plánovaná hneď od začiatku. Batéria je inštalovaná pod podlahou vozidla v priestore pre rezervné koleso, kde sa nachádza aj nádrž na LPG pre motor ECO-G 100. Takže naozaj nebude nič obmedzovať váš priestor v interiéri.

motor v modeli Dacia Jogger
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Ako to jazdí?

Jogger HYBRID 140 je vybavený automatickou prevodovkou s režimom “B”, ktorý zvyšuje rekuperačné brzdenie a zároveň posilňuje brzdenie motorom. Použitie tohto režimu umožňuje väčšiu rekuperáciu energie a zároveň zvyšuje komfort jazdy v mestských oblastiach. Vodič tak môže obmedziť používanie brzdového pedála, vďaka čomu je cesta jedinečne pohodlná pre neho aj pre všetkých jeho cestujúcich. Dacia uvádza, že 80 % jázd v meste je výhradne na elektrický pohon. My dodávame, že je to určite pomer viac ako 50 % a vy tak budete jazdiť viac ako polovicu času na elektrinu bez spotreby benzínu.

interiér Dacia Jogger
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Technologické okienko

Tak ako aj pri modeli Duster, aj Jogger kúpite s automatickou prevodovkou výhradne s hybridom. Jogger ponúka kombinovaný výkon 140 koní. Využíva technológiu so štvorvalcovým benzínovým motorom s objemom 1,6 l s výkonom 90 koní, dvoma elektrickými motormi (motor s výkonom 50 k a vysokonapäťovým štartérom) a automatickou elektrickou prevodovkou so štyrmi prevodovými stupňami spojenými so spaľovacím motorom a dvoma prevodovými stupňami spojenými s elektromotorom. Chýbajúca spojka vo vozidle umožnila Dacii integrovať túto kombinovanú technológiu. A ten dojazd v rozmedzí 800 až 900 kilometrov naozaj stojí za to.

TECHNICKÉ ÚDAJE Dacia Jogger Hybrid
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1598 cm3 + elektromotor
Max. výkon 104 kW / 140 k
Max. krútiaci moment  148 Nm (spaľovací motor) + 205 Nm (elektromotor)
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 4-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 547 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 784 mm
Výška 1 691 mm
Rázvor náprav 2 897 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 481 kg
Objem batožinového priestoru 708 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,8 s
Rozmer pneumatík 205/60 R16
SPOTREBA (počas testu)
Hybrid
Mesto 5,2 l/100km
Diaľnica 6,2 l/100km
Okresky 4,9 l/100km
Dojazd 800 km
CENA
Základná cena modelu 16 200 eur
Základná cena testovanej verzie 24 900 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNajvýkonnejší McLaren všetkých čias ohromí technikou a ochromí cenou
Nasledujúci článokTEST Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI – kombi GT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here