Významné rodinné SUV koncernu Volkswagen sa už nejaký ten piatok na slovenskom trhu predávajú. Čím sa tieto obľúbené modely v nových generáciách líšia a ktorý z nich sa oplatí viac? Zisťovali sme v porovnávacom teste.
Kodiaq v druhej generácii narástol o nezanedbateľných 6 centimetrov. Profitovať z toho môžu najmä cestujúci v treťom rade sedadiel v prípade 7-miestnej verzie a vďaka tomu má Kodiaq aj objemnejší batožinový priestor. Medzičasom však Volkswagen predstavil bližšieho konkurenta Škody Kodiaq – model Tayron.

Batožinový priestor
Kodiaq je tak stále jedinou aktuálne predávanou novou Škodou so siedmimi sedadlami, hoci náš testovací kúsok bol iba v päťmiestnej konfigurácii. Zväčšil sa aj objem batožinového priestoru, v päťmiestnej verzii o 75 litrov na obrovských 910 litrov. Sedemmiestna verzia má teraz za tretím radom sedadiel 340 litrov, čo je o 70 litrov viac ako predtým, a 845 litrov pri sklopenom treťom rade, čo je o 80 litrov viac. Kufor obsahuje dvojité dno, do ktorého sa zmestia napríklad nabíjacie káble alebo povinná výbava. Nechýbajú ani rôzne praktické úložné priestory a háčiky. Zadné sedadlá je možné sklápať priamo z batožinového priestoru.


Volkswagen Tiguan si napriek menším rozmerom dokáže pomôcť posuvnými zadnými sedadlami. Veľkosť batožinového priestoru si tak viete prispôsobiť podľa aktuálnej potreby. No aj Tiguan ponúka v základe slušný objem 652 litrov.

Interiér
Obe vozidlá prichádzajú s kompletne prepracovaným interiérom. Najmä v prípade Tiguanu cítiť kvalitatívny skok vpred. Volant sa vrátil späť k príjemnejším fyzickým tlačidlám a uprostred palubnej doske si našla miesto obrovská 15-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému. Pod ňou sa už nachádza osvetlená lišta ovládania klimatizácie. Tiguan má na stredovom tuneli jedno multifunkčné tlačidlo, zatiaľ čo Kodiaq využíva tri multifunkčné ovládače Smart Dials uložené na spodnej časti palubnej dosky.


Obe vozidlá majú čistejší dizajn stredového tunelu, pričom Kodiaq dokázal toto miesto využiť o niečo praktickejšie. Nachádza sa tu aj milý detail v podobe utierky na dotykovú obrazovku. Kodiaq aj Tiguan už totiž nie sú dostupné s manuálnou prevodovkou a volič automatu sa tým pádom presunul na stĺpik volantu. Ani jedno z vozidiel už nedisponuje oblúkom kryjúcim prístrojový panel, pretože používajú digitálne prístrojové štíty.




Pohonné jednotky
Čo sa týka ponuky motorov, tá je absolútne rovnaká. Dnes už môžeme konštatovať, že aj kompletná, pretože kým do Tiguanu ste si vedeli objednať najsilnejší benzínový štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 265 koní, v prípade Kodiaqu sme museli čakať na príchod verzie RS. Tá sa však predstavila tento týždeň.

Naše testovacie vozidlá mali rozdielne motorizácie. Tiguan poháňal mild-hybridný benzínový štvorvalec TSI s objemom 1,5 litra a výkonom 150 koní. Kodiaq sa spoliehal na naftovú jednotku 2,0 TDI s výkonom 193 koní. Treba dodať, že oba typy áut môže poháňať aj plug-in hybridné ústrojenstvo. V nových generáciách sa skladá z motora 1,5 TSI a elektromotora. Dôležitým benefitom je, že batéria má vyššiu kapacitu, umožňuje dojazd okolo 100 km a je možné ju nabíjať aj výkonom do 50 kW. K testom týchto verzií sa dostaneme neskôr.


Výbava
Obe vozidlá môžu byť vybavené prednými sedadlami s funkciami vyhrievania, ventilovania a masáže. Náš Tiguan mal skromnejšiu výbavu, tak masáž sme si vyskúšali iba v Kodiaqu a musíme uznať, že to už nie je len také hladkanie ako kedysi, ale systém vám skutočne dokáže premasírovať zadnú časť tela počas zdĺhavých ciest. Interiér Tiguanu je o niečo elegantnejší, používa kvalitnejšie materiály, viac lesklého čierneho klavírneho laku a má tiež ambientné osvetlenie, ktoré Kodiaqu chýba.


Viac o porovnaní týchto dvoch SUV sa dozviete z nášho videa.