startstop

Ako odviezť 3 deti, 2 kočíky a bicykel? Toto auto od 22-tisíc pozná odpoveď

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

O trojičkách Combo, Rifter a Berlingo sa toho popísalo už viac ako dosť. No teraz prešli modernizáciou, ktorá modely nielen omladila, ale aj navrátila späť k spaľovacím motorom, konkrétne k nafte. 

Aby Rifter pasoval k aktuálnym modelom Peugeot, musel podstúpiť kozmetické zmeny. Ktoré ale nie sú výrazné. Rifter má teraz dynamickejšiu prednú časť, ktorej hlavnou charakteristikou je nová mriežka chladiča so súčasným logom Peugeot v strede. Obklopuje ho symbolický svetelný podpis značky v tvare troch pazúrov po stranách. Nechýbajú zatmavené svetlá, ktoré teraz vyzerajú naozaj dobre. Výrazný štýl modelu Peugeot Rifter je ďalej umocnený novými farbami exteriéru Sirkka Green (na foto) a Kiama Blue. Tie pomáhajú zdôrazniť veľkorysé tvary vozidla, ktoré sú vďaka širokým podbehom kolies, bočným ochranným lištám, strešným nosičom a vysokej svetlej výške vhodné aj na náročnejšiu jazdu v teréne. A že sú tvary naozaj nadrozmerné, podčiarkuje aj fakt, že sme testovali verziu Long.

Foto: Marek Gorozdos

Interiér takmer veľkorysý

Áno, päť plnohodnotných miest, takže v druhom rade tri samostatné sedadlá. To sa hodí, keď chcete prevážať dve deti a medzi ne ešte usadíte svokru, ak nebude príliš nadrozmerná. Verzia Long pridáva ďalšie desiatky centimetrov na dĺžku, čo sa prejaví v našej päťmiestnej verzii hlavne na ešte väčšom batožinovom priestore. Dokonca sa nám sem zmestil kočík bez nutnosti ho zložiť. Stredový tunel medzi vodičom a spolujazdcom je viac ako široký, čo môže zavadzať osobe s dlhými nohami na dlhšej ceste. Pred vodičom je digitálny kokpit, aj keď nie je spracovaný v 3D ako pri ostatných modeloch. Pribudol aj celkom nový 10-palcový stredový displej.

Foto: Marek Gorozdos

Návrat k nafte

Ako sme už pred časom spomínali, Stellantis sa vrátil k pôvodne zrušenej nafte. Dôvod je ten, že elektrická verzia nevzbudzovala u zákazníkov záujem. Možno s väčšou batériou by to bolo iné, ale naftová 50-litrová nádrž predsa len vzbudzuje viac istoty ako obmedzený elektrický dojazd. Peugeot Rifter má vyššiu stavbu karosérie, čo cítiť nielen na vnútornom priestore, ale aj na vyššom aerodynamickom hluku. Ten sa začne prejavovať hlavne na diaľnici, kedy dosť výrazne preniká do kabíny. To isté sa týka aj spotreby, keď vyššia stavba karosérie zvyšuje odpor vzduchu a diaľničná spotreba sa podľa rýchlosti pohybuje medzi 7-8 l/100 km.

Foto: Marek Gorozdos

Prečo radšej nie kombi?

Po týždni strávenom s modelom Peugeot Rifter si kladieme túto otázku. Prečo je stále atraktívnejšou voľbou siahnuť po rodinnom kombi? Predpokladáme že jedným z dôvodom je nejaký náš predsudok, že prečo by som mal chcieť dodávku? Aj keď rodinnú, ale dodávku. Áno, tento typ auta má veľké piate dvere, ktoré môže byť problém otvoriť v stiesnenom priestore. Ale prístup do druhého radu cez posuvné dvere nemá na trhu lepšie riešenie a pri manipulácii s deťmi a detskými sedačkami je to najlepšie riešenie aj vďaka vyššiemu ukotveniu sedadiel.

TECHNICKÉ ÚDAJE Peugeot Rifter
Motor R4
Zdvihový objem 1499 cm3
Max. výkon 96 kW / 130 k
Max. krútiaci moment 300 Nm
Palivo Nafta
Pohon FWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 405 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 2 107 mm
Výška 1 837 mm
Rázvor náprav 2 785 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 760 kg
Objem batožinového priestoru 775 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,4 s
Rozmer pneumatík 215/60 R17
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 8,2 l/100 km
Diaľnica 7,2 l/100 km
Okresky 5,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 21 990 eur
Základná cena testovanej verzie 31 390 eur

 

Exit mobile version