Domov TESTY Nové vozidlá Šoférovali sme jeden z posledných svižných naftových kompaktov bez elektrifikácie

Šoférovali sme jeden z posledných svižných naftových kompaktov bez elektrifikácie

BMW 118d
Foto: Marek Gorozdos

S BMW radu 1 štvrtej generácie vyrábanej v nemeckom závode v Lipsku sme sa zoznámili najprv za volantom športovo orientovanej verzie M135 xDrive. Teraz sa však k nám dostala oveľa civilnejšia verzia 118d. Je to jedna z posledných alternatív na trhu, ako jazdiť s hatchbackom nižšej strednej triedy s výkonným a úsporným naftovým motorom pod kapotou. 

Dizajn bol asi najdiskutovanejšou témou pri odhalení prvých fotiek tohto modelu. Pokračuje v duchu evolúcie svojim vlastným smerom. Dlhá kapota, kabína pre cestujúcich výrazne posunutá dozadu, dynamicky plynulá línia strechy a mohutná zadná časť. Rozmery päťdverového modelu sa zmenili len mierne v porovnaní s predchodcom. Vonkajšia dĺžka nového BMW radu 1 sa zvýšilo o 42 milimetrov na 4 361 milimetrov, zatiaľ čo rázvor je 2 670 milimetrov. Šírka vozidla je 1 800 milimetrov, zatiaľ čo výška sa zvýšila o 25 milimetrov na 1 459 milimetrov.

BMW 118d
Foto: Marek Gorozdos

Nafta sa ešte nelúči

Naftové motory sú v cenníku dva, testovaný so slabšou konfiguráciou a výkonnejší podporený mild-hybridnou technológiou. Od výkonu 150 koní netreba čakať výkonové zázraky, no na zrýchlenie 8,3 sekundy na 100 km/h je to viac ako dosť. Zázrak sa dostavuje v podobe spotreby, ktorá vie byť naozaj nízka, či už na diaľnici alebo dokonca aj v meste. Dokonca aj s nádržou s objemom 49 litrov je reálny dojazd vyše 1000 kilometrov. Kombinácia 19-palcových kolies a nastaviteľného M podvozku vo výsledku priniesli možno až príliš tvrdé naladenie. Skôr by sme siahli po klasickom podvozku aj vzhľadom na úsporne nastavený motor.

BMW 118d
Foto: Marek Gorozdos

V športovom duchu

V rámci balíka M Sport tu nechýbajú športovo tvarované sedadlá, hrubý volant a pádla pod volantom s funkciou Boost. Pridáva tiež športovejšie a tuhšie riadenie, o 18 milimetrov znížený a adekvátne tvrdší podvozok ako aj 19-palcové disky. Vo výsledku sme tak dostali duchom hothatch s naftovým motorom. Priestoru v druhom rade je možno pomenej hlavne pre vyššie postavy. Batožinový priestor s objemom 380 litrov patrí k priemeru v triede.

BMW 118d
Foto: Marek Gorozdos

Všehochuť

Klasický naftový štvorvalec bez elektrifikácie sa vyznačuje mimoriadne úspornou prevádzkou, prekvapivo príjemné je aj jeho odhlučnenie. K úspornej jazde sa pridáva aj 7-stupňový automat s dvoma spojkami, ktorý sa snaží držať otáčky pri zemi, ale nie v nepríjemných zbytočne nízkych hodnotách. Rodinné ani zbytočne športové ambície tu nehľadajte, tetovaný kúsok bol poskladaný pomerne univerzálne a cena jednotlivých balíkov a príslušenstva vytlačila jeho cenu nad hranicu 50 000 eur.

TECHNICKÉ ÚDAJE BMW 118d
Motor R4
Zdvihový objem 1995
Max. výkon 110 kW / 150 k
Max. krútiaci moment 360 Nm
Palivo Nafta
Pohon FWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 361 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 800 mm
Výška 1 459 mm
Rázvor náprav 2 760 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 540 kg
Objem batožinového priestoru 380 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,3 s
Rozmer pneumatík 195/45 R19
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 5,8 l/100 km
Diaľnica 5,3 l/100 km
Okresky 4,4 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 29 450 eur
Cena testovanej verzie 51 349 eur

Nové BMW 120 & 135 - PRVÁ JAZDA

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 14

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNajrýchlejší Cadillac “vyráža poistky”, rozdá si to s BMW
Nasledujúci článokVoyah Free so zľavou 25 500 € dostupný aj na Slovensku