startstop

Šoférovali sme jeden z posledných svižných naftových kompaktov bez elektrifikácie

BMW 118d

Foto: Marek Gorozdos

S BMW radu 1 štvrtej generácie vyrábanej v nemeckom závode v Lipsku sme sa zoznámili najprv za volantom športovo orientovanej verzie M135 xDrive. Teraz sa však k nám dostala oveľa civilnejšia verzia 118d. Je to jedna z posledných alternatív na trhu, ako jazdiť s hatchbackom nižšej strednej triedy s výkonným a úsporným naftovým motorom pod kapotou. 

Dizajn bol asi najdiskutovanejšou témou pri odhalení prvých fotiek tohto modelu. Pokračuje v duchu evolúcie svojim vlastným smerom. Dlhá kapota, kabína pre cestujúcich výrazne posunutá dozadu, dynamicky plynulá línia strechy a mohutná zadná časť. Rozmery päťdverového modelu sa zmenili len mierne v porovnaní s predchodcom. Vonkajšia dĺžka nového BMW radu 1 sa zvýšilo o 42 milimetrov na 4 361 milimetrov, zatiaľ čo rázvor je 2 670 milimetrov. Šírka vozidla je 1 800 milimetrov, zatiaľ čo výška sa zvýšila o 25 milimetrov na 1 459 milimetrov.

Foto: Marek Gorozdos

Nafta sa ešte nelúči

Naftové motory sú v cenníku dva, testovaný so slabšou konfiguráciou a výkonnejší podporený mild-hybridnou technológiou. Od výkonu 150 koní netreba čakať výkonové zázraky, no na zrýchlenie 8,3 sekundy na 100 km/h je to viac ako dosť. Zázrak sa dostavuje v podobe spotreby, ktorá vie byť naozaj nízka, či už na diaľnici alebo dokonca aj v meste. Dokonca aj s nádržou s objemom 49 litrov je reálny dojazd vyše 1000 kilometrov. Kombinácia 19-palcových kolies a nastaviteľného M podvozku vo výsledku priniesli možno až príliš tvrdé naladenie. Skôr by sme siahli po klasickom podvozku aj vzhľadom na úsporne nastavený motor.

Foto: Marek Gorozdos

V športovom duchu

V rámci balíka M Sport tu nechýbajú športovo tvarované sedadlá, hrubý volant a pádla pod volantom s funkciou Boost. Pridáva tiež športovejšie a tuhšie riadenie, o 18 milimetrov znížený a adekvátne tvrdší podvozok ako aj 19-palcové disky. Vo výsledku sme tak dostali duchom hothatch s naftovým motorom. Priestoru v druhom rade je možno pomenej hlavne pre vyššie postavy. Batožinový priestor s objemom 380 litrov patrí k priemeru v triede.

Foto: Marek Gorozdos

Všehochuť

Klasický naftový štvorvalec bez elektrifikácie sa vyznačuje mimoriadne úspornou prevádzkou, prekvapivo príjemné je aj jeho odhlučnenie. K úspornej jazde sa pridáva aj 7-stupňový automat s dvoma spojkami, ktorý sa snaží držať otáčky pri zemi, ale nie v nepríjemných zbytočne nízkych hodnotách. Rodinné ani zbytočne športové ambície tu nehľadajte, testovaný kúsok bol poskladaný pomerne univerzálne a cena jednotlivých balíkov a príslušenstva vytlačila jeho cenu nad hranicu 50 000 eur.

BMW 118d
TECHNICKÉ ÚDAJE BMW 118d
Motor R4
Zdvihový objem 1995
Max. výkon 110 kW / 150 k
Max. krútiaci moment 360 Nm
Palivo Nafta
Pohon FWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 361 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 800 mm
Výška 1 459 mm
Rázvor náprav 2 760 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 540 kg
Objem batožinového priestoru 380 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,3 s
Rozmer pneumatík 195/45 R19
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 5,8 l/100 km
Diaľnica 5,3 l/100 km
Okresky 4,4 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 29 450 eur
Cena testovanej verzie 51 349 eur

Exit mobile version