Model GLC sa stal jedným z najpredávanejších Mercedesov vôbec, a to aj na Slovensku. V roku 2024 sa model GLC stal vôbec najpredávanejším prémiovým automobilom u nás. Druhá generácia je síce zvonka nenápadná, no vo vnútri skrýva malú revolúciu. Čím nás očarila?
Značka Mercedes-Benz aj v roku 2024 obhájila na slovenskom trhu pozíciu najpredávanejšieho výrobcu prémiových vozidiel. Na Slovensku pribudlo 3 845 novo zaregistrovaných vozidiel značky Mercedes-Benz. Divízia Mercedes-Benz Cars s počtom 2 734 kusov zaznamenala 2-percentný medziročný nárast. Modely divízie Mercedes-Benz Vans predstavovali 1 111 kusov, čo je medziročne o 6,7 % viac.

Divízia Mercedes-Benz Cars po segmentoch
Z hľadiska segmentov bol segment Core (Trieda C, Trieda E, GLC, GLE, CLS, EQE sedan, EQE SUV) najsilnejším segmentom s počtom 1 171 registrovaných vozidiel čo predstavovalo takmer 43-percentný podiel na všetkých osobných vozidlách divízie Mercedes-Benz Cars. Nasledoval Top-End segment (Trieda S, GLS, EQS sedan, EQS SUV, modely Mercedes-AMG a Mercedes-Maybach) s 973 registrovanými automobilmi a podielom viac ako 35 percent. Poradie uzatvára Entry segment (Trieda A, Trieda B, CLA, GLA, GLB, EQA, EQB) s 590 registrovanými kusmi a s podielom viac ako 21 percent.
Medzi výrobcami prémiových automobilov patrí značke Mercedes-Benz opätovne prvé miesto v segmente osobných vozidiel. Na čele hodnotenia prémiového segmentu sa značka nachádza aj medzi elektrickými vozidlami (211 ks). Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete (286 ks) zabezpečili značke druhé miesto v rámci prémiového segmentu.

Najúspešnejším elektromobilom EQE SUV
Najobľúbenejším elektromobilom bol model EQE SUV (65 kusov). Za ním nasledoval model EQS SUV (40) a prvú trojku uzatvára model EQB (36). Medzi plug-in hybridnými vozidlami prejavili zákazníci najväčší záujem o model GLC (SUV a kupé), ktorý si našiel 109 nových majiteľov. Nasledovali modely GLE (SUV a kupé) s 82 vozidlami a Trieda E (sedan a kombi) so 41 novými registráciami.
Najobľúbenejším modelom na slovenskom trhu sa v roku 2024 stal so 498 kusmi Mercedes-Benz GLC. Na druhom mieste sa so 493 kusmi umiestnil model GLE. Tretie miesto za 328 registrovaných kusov patrí vlajkovej lodi SUV, modelu GLS. Obľubu vozidiel zo segmentu SUV podčiarkuje aj štvrté miesto pre Triedu G s 242 registrovanými vozidlami. Celkovo sa pre segment SUV rozhodlo 2 060 zákazníkov. Značka Mercedes-Maybach zaznamenala 40 registrácii.
TOP 5 nových prémiových vozidiel s najvyšším počtom registrácií za rok 2024 na Slovensku podľa ZAP SR.
Poradie | Model | Počet registrácií |
1. | Mercedes GLC | 498 |
2. | Mercedes GLE | 493 |
3. | Lexus NX | 447 |
4. | Audi Q3 | 363 |
5. | Mercedes V-Klasse | 360 |
Týždeň za volantom GLC
Zdá sa, že Mercedes vsadil na istotu a nové GLC pôsobí akoby išlo skôr o facelift než úplne novú generáciu. Väčšina ľudí si zmenu na prvý pohľad nemusí vôbec všimnúť. Okrem nového svetelného podpisu je signifikantným znamením aj prepojenie predných svetlometov s maskou chladiča. Zadné partie sú ľahšie rozpoznateľné, keďže si prepožičali tvar skupinových svetiel z triedy S. Aj napriek decentným zmenám je finálny dizajn zaujímavou evolúciou, ktorá nič nepokazí. To, čím vás chce nová trieda GLC ohúriť, sa skrýva vnútri.
Technológie pre všetkých
Unifikácia sa stáva trendom a Mercedes o tom vie svoje. Pravidelne sme svedkami nápadnej podoby jednotlivých modelov naprieč prakticky celým spektrom. Nehovoriac o odovzdávaní technológií z vlajkovej lode k základným modelom a niekedy aj naopak. Stačí si spomenúť na novú triedu A v dobe jej debutu.
GLC prevzalo architektúru interiéru z triedy C. Hľadať zásadné rozdiely nemá príliš zmysel. Generačný skok je však tak veľký, že nemusí vyhovovať úplne všetkým aktuálnym majiteľom predchádzajúcej generácie. Ovládanie je totiž plne dotykové, a to vrátane volantu, ktorý sme už neraz kritizovali. Na druhej strane je dobré zdôrazniť fakt, že Mercedes disponuje tým najintuitívnejším systémom infotainmentu vôbec. Ten je navyše doplnený nádherným displejom pred vodičom s ohromujúcou grafikou. Trojicu displejov uzatvára ten projekčný, ktorý premieta kvantum informácií, vrátane tých terénnych.

Digitalizácia ide ruka v ruke s komfortom a bezpečnosťou. Na palube tak nájdete prakticky všetky asistenčné systémy, vrátane systému na udržiavanie vozidla v strede jazdného pruhu. Ku komfortným prvkom výbavy patrí aj štvorzónová klimatizácia, ktorá v tomto segmente nemá konkurenciu. Všetko to uzatvárajú pokrokové digitálne svetlomety. To, čo dokážu vytvoriť pred vašimi očami počas noci, je doslova ohromujúce.
Keď vzduch nie je vzduchom
Možnosť priplatiť si za vzduchový podvozok v prípade GLC bola už v predchádzajúcej generácii. Po tejto voľbe nesiahlo veľa zákazníkov a Mercedes sa ňou ani nepýšil. Dnes je všetko inak a AIRMATIC je súčasťou balíka spolu s aktívnym riadením zadnej nápravy. Naše očakávania však ostali nenaplnené a výsledný komfort, ktorý GLC so vzduchovým podvozkom ponúka, je viac než podpriemerný. Filtrácia nerovností pripomína klasický podvozok a rozdiel spozorujete jedine na poľnej ceste a v teréne.

A presne tam je tento podvozok aj určený. Dokáže zvýšiť svetlú výšku v prvej úrovni o 1,5 cm a v druhej o ďalších 5 centimetrov. V kombinácii s terénnym balíčkom získavate aj extra ochranu podvozku a reálne vám už nič nebráni vybrať sa na dobrodružstvo do náročnejšieho terénu. GLC navyše ponúka množstvo terénnych zobrazení, vrátane praktického náhľadu okolo vozidla a možnosti vidieť pod kolesá.

Skvelo vyvážený
Napriek menšiemu sklamaniu nie je jazda s GLC nekomfortná, práve naopak, obzvlášť ak si uvedomíme, že sme mali obuté dvadsaťpalcové disky kolies. Nami testovaná verzia s označením 220d disponovala naftovým štvorvalcom naladeným na 145 kW. Ponúkaná dynamika je dostatočná a naftové GLC si hravo poradí s okreskami, mestom, ale aj diaľnicou. S týmto motorom máme mimoriadne dobré skúsenosti z triedy C a nedá mi inak, ako označiť ho za najúspornejší diesel súčasnosti. V Stuttgarte tak opäť posúvajú hranice segmentov na nový level.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1993 cm3 |
Max. systémový výkon | 145 kW / 198 k |
Max. krútiaci moment | 440 Nm |
Palivo | Nafta |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 9-stupňová AT |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4716 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1890 mm |
Výška | 1640 mm |
Rázvor náprav | 2888 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2000 kg |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,0 s |
Objem bat. priestoru | 620 l |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 6,4 l/100 km |
Diaľnica | 6,9 l/100 km |
Okresky | 5,4 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 57 960 € |
Cena testovanej verzie | 86 694 € |